zaterdag 2 november 2013

Dag 29: Siem Reap - Bangkok

De laatste hele dag hier is aangebroken. Vandaag wederom een reisdag, per taxi worden we naar Bangkok gebracht. Wederom is onze chauffeur, die ons naar de grens brengt, mooi op tijd. In een Lexus SUV automaat (heerlijk dat er een keer voor de chauffeur geschakeld werd) werden we naar de grens gebracht. Deze keer hadden we, op verzoek, Cambodjaanse muziek opstaan. Onze chauffeur reed als Speedy Gonzales, oftewel: lekker hard. Daarnaast had hij er totaal geen moeite mee om veel te bellen achter het stuur, maar hij heeft ons netjes afgeleverd.
Bij de grens aangekomen stond er een andere meneer om ons de douane door te krijgen. Hadden we ook wel alleen gekund, maar het is natuurlijk altijd makkelijk om iemand bij je te hebben die zegt waar je moet gaan staan en een koffer mee helpt sjouwen. Dit ging allemaal vlekkeloos en met een minuut 40 waren we de grens over.
Helaas had onze chauffeur niet op zo'n snelle grensovergang gerekend, dus hij zat nog ergens te eten. We mochten even op hem wachten, wat een minuut of 30 duurde. Gelukkig was het lekker weer en is dit tot nu toe de eerste keer geweest dat iemand niet op tijd klaarstond. We hadden volgens de meneer die alles regelde teveel bagage bij ons om met een auto te gaan, dus gingen we met een busje. Wel de meest luxe van deze vakantie. Naast onze chauffeur zat iemand op de bijrijdersstoel, dus wij zijn lekker naast elkaar erachter gaan zitten.
Ook deze chauffeur had er zin in. Hij reed goed door, belde handsfree (maar minder dan zijn voorganger) en at ondertussen redelijk wat. Wat hier opvalt aan de mensen is dat ze ontzettend smakkend, slurpend en boerend eten. Erg onsmakelijk en we (vooral Monique) irriteren ons hier mateloos aan. Na een korte plaspauze had meneer de bijrijder wat fruit gekocht. Ergens snappen we nog dat je met warm eten/ soep smakt of slurpt, maar met fruit vinden wij dit raar. Monique stoorde zich zo, dat ze de koptelefoon op heeft gezet, Jaap heeft getracht en geluid op video te krijgen. Maar ook deze chauffeur heeft ons netjes op de plek van bestemming afgezet.
Even onze spullen op de kamer gezet en wat informatie ingewonnen over wat te doen, en op pad gegaan. We hadden nog niet geluncht, dus zijn we meteen een hapje gaan eten. We hadden 3 gerechten besteld; rijst met zeevruchten en ananas, vis in zoetzure saus en varkenssaté. Het heeft ons heerlijk gesmaakt, ondanks dat de satésaus erg anders smaakte dan bij ons. We zijn even naar een overdekt winkelcentrum gelopen, aangezien het al een uur vier was. Heel veel tijd om de stad te verkennen is er dus niet. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant is het niet anders en is het toevallig dat we over Bangkok terug vliegen en hier dus een paar uur zijn.
Het winkelcentrum was erg groot en vooral ook duur. We hebben wat rondgekeken op alle 7 verdiepingen, om daarna terug te gaan naar het hotel. We wilden een tuktuk nemen, maar als wij onze bodemprijs noemen, moeten we eerst mee naar een of andere winkel. Daar hebben we geen zin in, dus na 2 keer proberen en geen gewone taxi die wil stoppen, lopen we maar terug. Even snel douchen en laten we nog een laatste massage doen. Nu aan het bloggen op het terras op de 23e verdieping, onder het genot van het gebruikelijke biertje.

We kijken terug op een geweldige vakantie, met mooie ervaringen en herinneringen. Morgen om 6u00 staat onze taxi weer klaar om ons naar het vliegveld te brengen en als het goed is landen we rond 18u15 weer op Schiphol.
@ Theo & Ria: de rustdag was heerlijk! Tot morgen op Schiphol!
@ Chris & Annie: het eettentje was inderdaad gezellig. Lag ook aan een gezellige straat, met allemaal van dat soort tentjes. Hopelijk tot 16 november!
@ Ad & Henny: we vinden het niet erg om weer naar huis te gaan, hoewel 2 weken langer hier ook niet erg was geweest. Komen jullie zondag nog? Anders hadden wij al bedacht om maandag een vorkje mee te prikken, als dat uitkomt en geen nasi/ rijst of noedels is. ;)

Location:Bangkok

1. Mooi verslag van jullie laatste dag,ik gun jullie nog wel 14 dagen erbij maar ben stiekem toch blij dat ik jullie morge weer in m'n armen kan sluiten. Ik heb jullie best wel gemist vooral de telefoontjes na het werk, dan duurt een maand toch wel lang. Een hele goede vlucht voor morgen gewenst en tot op schiphol,liefs xxx Theo en Ria

2. We wensen jullie één goede vlucht terug ,en we vonden het geweldig om jullie te volgen en we willen jullie bedanken voor alle mooie foto's ne verhalen. Ook wij hopen dat jullie 16nov.kunnen komen want zonder jullie is het niet zo 'n feest. Tot ziens en veel liefs C&enA