woensdag 26 oktober 2016

Dag 14: Dolphins Coast - Knysna

We hebben voor vanochtend de wekker om 6u15 gezet, omdat we rond 7u00 naar het vliegveld willen vertrekken. We zouden er een kwartier over moeten rijden en dan hebben we tijd genoeg om de auto in te leveren en onze bagage af te geven, aangezien we om 9u40 zullen gaan vliegen naar George.

We zijn echter al om 5u30 wakker. Na een douche en het inpakken van de laatste spullen is het 6u15. We internetten nog een beetje en besluiten om 6u30 de koffers maar in de auto te leggen. Het regent! Nadat we onze kamer nog gecontroleerd hebben op eventueel vergeten spullen, vertrekken we toch maar naar het vliegveld en iets voor 7u00 arriveren we bij het inleverpunt voor de auto. We halen de laatste papieren eruit en een oplettende medewerker ziet nog een kabeltje liggen. Bij het hoofdkantoor leveren we de TomTom in en we lopen naar de vertrekhal. We kunnen onze bagage al inchecken en krijgen nog een geprint ticket. We besluiten ons meegekregen ontbijtje te verorberen. We hebben wat sap, een yoghurtje, een croissantjes met smeerkaas, een appel en een mueslireep. We beginnen met de yoghurt, wat we met ons mes opeten aangezien er geen lepel bij zit. Maar dit lukt aardig goed. Daarna delen we een croissantje, drinken ons sap en hebben genoeg gegeten. We gaan door de douane en uiteindelijk zijn wij om 7u30 klaar om te vliegen. Helaas moeten we nog ruim 2 uur wachten. We doden de tijd met een cappuccino voor Monique en daarna leest Jaap nog wat in ons Zuid-Afrika boekje en doet Monique nog wat sudoku's.

Tegen 9u15 komt er een bus bij de gate, we mogen hierin stappen. Als alle gasten zijn gearriveerd, vertrekt de bus. Deze rijdt een paar honderd meter en stopt bij een ieniemienie vliegtuigje. Er zijn 13 rijen en een stoel of 37, want rij 1 bevat maar 1 stoel. We zitten 1-2, het kleinste vliegtuig waar Monique ooit in heeft gezeten, Jaap denkt in Guatemala in een nog kleiner exemplaar te hebben gezeten. De start verloopt soepel en na het opstijgen krijgen we zelfs een broodje en wat te drinken aangeboden. Op deze vlucht werkt 1 stewardess, maar ze heeft alles goed onder controle. We landen mooi op tijd en ook onze koffers zijn binnen 5 minuten op de band. Het heeft toch wel voordelen, zo’n klein vliegtuig. En een ander voordeel vandaag is: de zon schijnt! Het belooft een lekkere dag te worden met een graad of 27.
We lopen naar de autoverhuurder en ook hier gaat het sneller dan in Johannesburg. Na een minuut of 20 staan we bij de auto, deze keer een Toyota Corolla. Hij lijkt wat beter op de weg te liggen, maar bij de Hyundai gingen bijvoorbeeld de lichten altijd automatisch aan. Het blijft wel fijn om in een automaat te rijden, zodat we niet hoeven te schakelen. We stellen op onze TomTom ons nieuwe guesthouse in en we gaan op weg. Na een tijdje rijden we langs de kust. Het is een leuke route om te rijden. Het laatste stuk klimmen we wat meer en gaan we over smalle en bochtige weggetjes. Maar gelukkig arriveren we zonder kleerscheren en worden we in Head over Hills ontvangen met een welkomstdrankje. We lopen meteen naar buiten en zijn zwaar onder de indruk van het uitzicht. We willen nu al nooit meer weg. We drinken ons drankje buiten op en worden daarna naar onze kamer gebracht.

De kamer is een beetje klein, maar we hebben wel een groot balkon, met wederom een fantastisch uitzicht over de zee. Locatie is voor ons duidelijk een 10+. Het is ongeveer 13u00 en we besluiten hier wat te lunchen en een flesje wijn te bestellen. Na onze lunch gaan we de jacuzzi in, die lekker warm is. Monique besluit nog even af te koelen in het ijskoude zwembad, maar blijft hier ook niet zo lang in.
We maken ons klaar om in de buurt een hapje te gaan eten, op advies van Edwin. Aangezien we het nog steeds erg warm hebben, gaan we in korte broek/ jurkje. Helaas koelt het ’s avonds nog aardig af, maar we krijgen een dekentje. We eten allebei 2 voorgerechtjes, die prima smaken. Aangezien Jaap nog een glas wijn heeft, neemt Monique nog een stukje cheesecake met een cappuccino. We rijden over een zeer bochtige weg weer terug naar huis, die in het donker voor nog meer uitdaging zorgt. Maar we komen wederom veilig bij het guesthouse aan en besluiten nog even in de jacuzzi te gaan. Daarna nemen we nog een warme douche en is het weer tijd om de blog te maken.
@ Chris & Annie: De wijn was lekker, maar niet helemaal buiten verwachting. En het is voor jullie natuurlijk altijd handig dat er op 25 oktober altijd een feestje is, waar er geproost kan worden.