zondag 10 november 2019

Dag 10: Coffee Bay

Foto's en video van gisteren en vandaag staan online :)

Gisteren is ons verteld dat het vandaag alleen maar zou gaan regenen, dus we waren op het ergste voorbereid. Maar het was droog toen we opstonden en nadat we gegeten hadden en de blog van gisteren hebben geschreven, kwam er zelfs een zonnetje door. We besloten om toch naar de Hole in the Wall te gaan, aangezien we dit wel graag wilden zien. We moesten ongeveer 12 km rijden, over een redelijk goede weg. We kwamen bij een hotel aan, waar we met een gids naar de Hole in the Wall konden lopen. Op onze vraag wat dit moest kosten, kregen we als antwoord dat we zelf mochten weten wat we als fooi wilden geven. Wij blijven dit vervelend vinden, aangezien we altijd het gevoel hebben dat we te weinig geven, maar we willen natuurlijk ook niet teveel geven. Gisteren hoorden we van Peter dat het minimum uurloon 20 rand is (dit is omgerekend ongeveer 1,20 euro). Dit lijkt het ons wel makkelijker te maken om fooi te geven, maar dan moet je wel kleingeld hebben ;).

Onze gids nam ons mee naar de Hole in the Wall. De heenweg was redelijk makkelijk en na een wandeling van ongeveer 15 minuten waren we daar. Het zag er mooi uit en het weer was ook nog redelijk goed. Opeens zagen we een man het zeewater in duiken, met de bedoeling om naar het gat te zwemmen. De golven waren best hoog en we hebben wel even gekeken of het goed ging, wat gelukkig zo was. Daarna lopen we via een andere rots (wat een redelijke klim was) terug naar het hotel.

Die wandeling was wat pittiger, aangezien we niet echt over een pad liepen. En bijna aan het eind van de wandeling begon het meer te regenen. Terug bij het hotel bedanken we de gids en geven hem een fooi. Aan de bar drinken we nog een drankje en er komt een stel wat jongere Afrikanen om een potje te poolen. Wij aanschouwen dit gebeuren (ze waren niet heel goed in pool en de keus hadden ook geen vilt op het eind alleen plastic), tot er een Afrikaan bij ons komt staan. Hij vertelt hele verhalen, maar we verstaan hem niet heel goed. We menen wel te begrijpen dat hij met Jaap een potje pool wil spelen. Maar goed, als we ons drankje op hebben gaan we verder.

We rijden terug richting hotel en hopen onderweg nog wat te kunnen eten. Maar alles ziet er dicht uit. We stoppen nog op 2 plekken om te kijken of we een fles whiskey kunnen kopen, maar helaas lukt dit niet. Bij terugkomst in het hotel gaan we eerst lunchen, om aansluitend in de bar een drankje te doen en een filmpje van het rijden van gisteren te maken. De 2 Nederlanders van gisteren komen ook weer in de bar zitten, 2 aardige mensen uit Enschede, en we kletsen samen over van alles en nog wat. De tijd vliegt en voor we het weten kunnen we weer gaan avondeten. Als we na het eten richting kamer willen, spreken 3 oudere Belgen ons aan (een moeder en met haar zoon en dochter) en vragen aan ons of we uit Belgie komen. We vertellen dat we uit Nederland komen en zo begint ons gesprek. De moeder blijkt 84 te zijn en deze reis nog samen met haar zoon en dochter te maken, erg bijzonder vinden we dat. Na een tijd verhalen te hebben uitgewisseld, gaan we toch richting kamer. De blog moet immers nog getypt worden en morgen hebben we weer een reisdag voor de boeg. En ondanks dat we vandaag niet heel veel hebben gedaan, waren we blij dat het alleen vanmiddag en vanavond wat meer geregend heeft en we toch nog wat konden ondernemen.

@ Anoniem: hopelijk hebben we in ons volgende hotel beter internet en kunnen we de foto’s en het filmpje online zetten. En af en toe een relaxdag is inderdaad erg fijn! :)

1. Mooie foto’s 😍. Fijn dat het voor een regendag toch nog meeviel in de ochtend en dat jullie nog een uitstapje konden maken.

2. Gelukkig dat het zonnetje s morgens scheen en jullie konden genieten van de hole in the wall. Mooie foto's en het filmpje was ook heel leuk. Liefs ❤��C&A