vrijdag 2 juli 2010

Dag 6: San Diego - Scottsdale

Vanochtend zijn we wederom voordat de wekker ging wakker geworden. We zijn rustig aan opgestaan, hebben een jus d’orange gedronken, onze spullen gepakt en zijn op pad gegaan. We hadden 600 km voor de boeg naar Scottsdale.
We waren vrij snel San Diego uit. In 2 uur tijd is de temperatuur verdubbeld (van 17 graden naar 40 graden). Het zonnetje scheen goed en we hadden een vrij uitzicht op de snelweg.

We hebben onderweg ontbeten en geluncht. We zijn langs weinig steden gekomen, maar hebben we 2 border controls (grens controles) gehad. Gelukkig mochten we beide keren meteen doorrijden, want de paspoorten zaten nog in de koffer.
Rond 16u00 zijn we in Scottsdale aangekomen in een super hotel. Het ziet er erg mooi uit, de kamer is ruim en de airco stond al aan. Tegen de tijd dat we hier aankwamen, was het 45 graden. Erg warm dus. We hebben onze koffers uit de auto gehaald, wat boodschappen gedaan en bier gekocht, want het enige wat hier mist is een hotel bar. Maar aangezien we een koelbox hebben gekocht en er overal ijsklontjes zijn te verkrijgen, hebben we altijd lekker koel drinken. Terug in het hotel vroegen we of een biertje mee mochten nemen naar het zwembad. De manager wilde wel een oogje dichtknijpen, als we dan maar wel uit plastic bekers wilden drinken. We hebben ons snel omgekleed en hebben heerlijk in het zwembad afgekoeld en in het bubbelbad gebubbeld. Hoewel dat water wel erg warm was. Nadat we onze biertjes ophadden, zijn we naar de kamer terug gegaan om te douchen en om te kleden. Zojuist hebben we bij een, voor ons gevoel, typische Amerikaanse Diner gegeten. Bediening was prima, ambiance super en het eten erg goed.

Alleen weer veel te veel. Hier vragen ze je wel, als je klaar bent, of je de rest mee wilt nemen. Dat wordt ook wel veel gedaan, maar ons leek het niet zo handig. Het is hier ’s avonds ook nog erg warm. We liepen tegen 22u00 weg bij de diner en het was nog steeds een graad of 35. Dus goed vertoeven hier, en goed zonnebrand smeren. Jaap heeft vandaag een pet gekocht en Monique een strohoed, zodat we ook tijdens wandelingen wat meer beschermd zijn tegen de zon.
Nu weer lekker op onze kamer, zo lekker slapen. Om morgen weer helemaal fit voor Sedona, en alles wat op onze route komt, te zijn.
Liefs, Jaap en Monique

P.s. @Wen: fijn dat je de weg naar de computer terug hebt gevonden. We misten je al!! Doe Joost, Teun, René, Hannah en Janneke een dikke knuffel van me. We hebben het erg naar onze zin.

@ Theo en Ria: 37 graden is ook lekker, maar hier is het wat droger met de warmte. Is redelijk goed vol te houden, mits je niet in de volle zon zit. En die proberen we wel een beetje te vermijden.

1. Beste Jaap en Monique

Test! Welagen er even uit.
    Luchtkussen en tot later! Fijne dag.

ad en hennie

2. hallo jaap en moon fijn dat jullie het zo naar je zin hebben,en dat jullie de warmte goed verdragen maar je hebt natuurlijk overal airco binnen nou ik vind het ook heerlijk dat het hier warm is,het eten ziet ergoed uit en de andere foto's ook,nou we wensen jullie nog veel plezier wij gaan vanavond en morgen fietsen de rabo driedaagse dikke knuffel van ons

3. tja en eenmaal de weg gevonden en de laptop weer aangezet moet ik natuurlijk wel elke avond even kijken. Overdag lukt dat nog niet; met twee van die apen die allebei aandacht nodig hebben.
    We hebben weer de hele dag bij het zwembad doorgebracht, kregen wederom wat buurtkinders op bezoek, heerlijk, daar geniet ik van. Behalve tijdens de wedstrijd, toen was 't zwembad gesloten voor publiek :)
    Joost lag de hele dag in z'n rompertje, en ik zat met de voetjes in het zwembad een beetje af te koelen. Rene en Teun lagen er meest van de tijd in.
    A, het voedingsalarm gaat af.... wheee, mama ik heb honger, nu graag!