donderdag 29 mei 2014

Dag 6: Key West

Voor de ochtend hadden Theo en Monique samen parasailen in de planning staan. Aangezien dit om 11:00 was, hadden ze aardig de tijd. Dus rustig uitgeslapen tot rond 9:00, daarna het thuisfront (Ad en Henny) gebeld om vervolgens aan het ontbijt te beginnen. Apple Facetime audio is toch een uitkomst, zo lang bellen als je wilt, en helemaal gratis!

Rond 10:15 heeft Jaap de parasailers weggebracht met de auto. Bij terugkomst kon ik natuurlijk niet stil blijven zitten. Dus op pad naar de begraafplaats. Altijd "leuk" om er rond te lopen. Er zaten aardig grote leguanen. Zoals het een Amerikaanse begraafplaats betaamt, kun je er makkelijk met auto rondrijden.

Na drie kwartier leguanen en hagedissen spotten en rondlopen maar eens aan de terugweg begonnen. De leguanen waren trouwens bijzonder schuw, dus lastig om te spotten, ze gingen er snel vandoor en verstopten zich onder de graven.

Bij terugkomst zaten Theo en Monique alweer op het terras. Ze hadden een leuke vlucht gehad, maar niet veel anders dan die van de dag ervoor met Jaap. Nu kan Theo er in ieder geval over meepraten!
Jaap kon niet zo lang stil zitten en vond het al snel weer tijd om ergens naartoe te gaan. We hadden "Truman's Little Whitehouse" gekozen. Dit is een vakantiewoning voornamelijk gebruikt door president Harry Truman tussen 1945 en 1953. De gids kon leuk vertellen en en de tour was wel leuk. Deze woning wordt nog steeds gebruikt door af en toe een president, maar ook door andere hooggeplaatsten.

Daarna een hapje eten bij Malory Square en daar hebben we ons weer verdeeld. Theo en Ria een trammetje om wat meer van het eiland te zien/horen en Jaap en Monique naar het Hemmingway-house. Hier ook een aardige tour gehad, de vertrekken en een beetje van de geschiedenis meegekregen. De 6-teen-katten gezien die er nog steeds rondlopen en de omgeving/tuin.

Het is al de hele dag erg warm, dus we vonden het genoeg geweest en zijn naar het appartement gegaan even pootjes omhoog en nog even het zwembad in. Voordat de laatste avond op Key West zou ingaan.

Onderweg naar ons laatste avondmaal in Key West zijn we nog even gestopt bij een wijnbar. Hier een fles wijn soldaat gemaakt. De dame laten uitzoeken welke wijn we zouden moeten proberen. We waren aardig specifiek met de wensen de ze werd er nogal zenuwachtig van. Geinig. We hebben een aardige wijn gedronken, uiteraard Amerikaanse wijn, we zijn tenslotte hier. Een wijn uit de Napa Valley streek in Californië. Een Zinfandel, Storybook genaamd.

Daarna door naar het restaurant voor de echte portie Amerikaanse Spareribs. Ze waren erg goed, lekkere gemarineerd in de BBQ saus en het vlees viel zo van het bot. Zo komen we ze in Nederland niet vaak tegen.

Als afsluiting op Key West nog naar Hard Rock Café geweest om daar voor het historisch lage bedrag van 16 dollar, 4 cocktails te drinken. Zo kan het dus ook. Geen toppers, maar een mooie afsluiting op Key West.
Morgen door naar Islamorada.

@ Appie en Trix: Helaas, niet naar de Miami Inkt shop geweest, dus niemand komt terug met een nieuwe tattoo... En we hebben de "vissenkommen" wel gedeeld hoor! Beetje veel om in je eentje 1,6 liter cocktail weg te werken. ;)

@ Noor: Denk dat jij gisteren ook wel een toffe dag had gevonden. En nee, geen tattoo's voor ons.

Location:Key West

1. Tja, je kunt ook niet alles zien maar zeker andere dingen gedaan die zeer de moeite waard waren én weer mooie plaatjes hebben opgeleverd !! Zo te lezen hebben jullie en goede balans gevonden tussen activiteit,- en relaxmomenten...fijn....op naar de volgende bestemming maar vooral......HAVE FUN !!!! XXXat

2. Wat mooi de verslagen en de foto's maar ook het mooie weer. Hier was het iets minder het was nog nooit zo koud op 29mei ,maar we hebben wel gefietst . Het was ouderwets gezellig maar we hebben Ria en Theo wel gemist . Geniet nog met jullie 4'tjes veel liefs van ons en groetjes van C & A