zondag 1 september 2019

Dag 4 - 6

Dag 4:

Vanochtend hebben we rond 11u00 afgesproken, dus beginnen we weer met er lekker ontbijtje. Daarna gaan we weer op pad. Vandaag gaan we als eerste naar Los Gigantes, dit zijn hoge kliffen (tot zo’n 600 meter) die je al van verre kunt zien. Maar wij vinden dit natuurlijk niet indrukwekkend genoeg en parkeren de auto in het dorpje om verder te voet naar het strandje te gaan. Het is ongeveer een kilometer lopen, maar mede door de hoogteverschillen is het een leuke wandeling. We gaan eerst nog even naar de haven, waar wat boten liggen en op een aantal rotsblokken zitten wat krabbetjes. Altijd leuk om deze te zien. Na een korte stop lopen we door richting het strandje.

Ook hier is het strand gemaakt van zwart zand en er wordt gewaarschuwd voor algen in het water. Toch zijn er wel mensen in het water te vinden, maar wij genieten alleen van het mooie uitzicht en vervolgen daarna onze weg. Als we terug naar de auto lopen zien we nog borden met ‘natuurlijke zwembaden’, dus lopen we hier nog even heen. Natuurlijke zwembaden zijn stilstaande plassen die door hun natuurlijke opbouw gevuld worden met zeewater zonder de tussenkomst van de mens. We zien inderdaad na een tijdje een natuurlijk zwembad, maar we hadden al het idee om naar Alcalá te gaan en om hier een natuurlijk zwembad te bezoeken. Dus gaan we op weg naar Alcalá.

In Alcalá aangekomen wordt het weer tijd voor een versnapering. Wederom bestellen we samen wat tapas en vandaag worden het kroketjes, mosselen en gebakken vis. Ook krijgen we brood, wat net afgebakken en lekker warm is. Het smaakt ons weer prima en we hebben weer energie om wat te gaan doen.

We gaan bij het natuurlijke zwembad van Alcalá kijken, waar het wel aardig druk is volgens Bianca. Maar aangezien we onze zwemkleding aanhebben, gaan we toch een plons wagen om af te koelen. Liang is het stoerste en is als eerste in het water, daarna volgt Monique en Jaap sluit de rij. Gelukkig kan Bianca een foto maken, zodat we het thuisfront ook echt kunnen laten zien dat we in het water zijn geweest. Het water was best koud en na een tijdje gaat Monique er vast uit. Jaap en Liang dobberen nog wat door. Gelukkig komt even later de zon erdoor, waardoor het weer wat aangenamer wordt buiten het water. We drogen wat op en lopen richting auto.

We rijden nog een stukje verder om hier weer uit de auto te gaan en een drankje te drinken. Het zonnetje blijft z’n best doen en we kletsen volop. Ook smaken de drankjes naar meer, dus bestellen we nog een ronde. Inmiddels wordt het wel tijd om over het avondeten na te gaan denken en we besluiten om richting hotel te rijden en onderweg onze ogen open te houden. Maar onderweg bedenkt Bianca dat we wel wat bij Siam Mall kunnen gaan eten en Liang weet meteen een plek waar je noodles kunt eten en of wij dat ook lekker vinden. Gelukkig voor haar lusten wij dit ook en gaan we die kant op.

We komen aan bij Noodle Box en Sushi en hier kun je verschillende soorten noodles bestellen, met daarbij het vlees/ vis of vegetarische wat je wilt, je kunt er een saus en groenten bij kiezen en dit krijg je in een vierkant doosje als het allemaal voor je gewokt is. We hebben allemaal iets anders gepakt en van elkaar geproefd, maar het smaakt ons prima. Na dit lekkere eten worden we weer bij ons hotel afgezet en spreken we weer een tijd af voor morgen. Nog even bloggen in de hotelbar onder het genot van een Mojito en dan weer lekker naar bed. Morgen is het helaas alweer onze laatste hele dag op dit mooie eiland en daar willen we natuurlijk wel weer volop van genieten.

Dag 5:

Vandaag zouden we rond 11u00 weer opgepikt worden om naar Puerto de la Cruz te gaan, maar we hebben een beetje last van opstartproblemen dus appen we Bianca of we ook iets later kunnen afspreken. Dit is natuurlijk geen probleem en rond 11u30 gaan we weer gezellig met z’n vieren op pad. Het is een stukje rijden naar Puerto de la Cruz, maar hier aangekomen vinden we al snel een parkeerplek en kunnen we het dorp gaan verkennen.

Natuurlijk beginnen we met een drankje op een terras. Ook vandaag is het weer wat bewolkt, maar daardoor is het prima om wat rond te slenteren. Na het drankje gaan we op pad. We komen, volgens Liang, heel veel mooie en
Iieve hondjes tegen (formaat maakt dan niet uit, het kan variëren van een chihuahua tot een herder, alles is mooi en lief).

We lopen een kerkje in, maar helaas zijn hier alleen elektrische kaarsen om aan te steken. En daar doet Monique niet aan. De kerk heeft wel aardig wat goud aan de muren en in het gangpad staan een aantal bloemstukken.

Na even rond gekeken te hebben, lopen we verder. We komen langs een groenteboer en hier halen we 4 vruchten van de cactus. Deze zijn we onderweg veel tegen gekomen en willen we graag proeven. Bianca is goed voorbereid en heeft keukenrol (tegen de stekels) en een mesje mee genomen. We lopen naar het eind van de boulevard, waar we op een bankje van de wilde golven en de cactusvruchten kunnen genieten. Ze worden vakkundig door Bianca van hun schil ontdaan en we vinden het lekker. De smaak lijkt op peer, gemengd met meloen. En er zitten wat pitten in. We kijken nog even naar de golven en gaan dan op zoek naar een terras waar we kunnen lunchen.

Naast het openbare zwembad is een terras, waar we tapas kunnen delen. We delen met zijn vieren kip met satésaus, gehaktballetjes, kroketjes met ham en bruschetta met zalm. De satésaus is helaas wat dun en waterig, en de kip en gehaktballetjes zijn kleine porties, maar de bruschetta en kroketjes zijn een iets grotere portie en de smaak van de gerechten is wel goed. We zitten nog niet helemaal vol, dus gaan we nog bij een ander eetcafé een klein broodje eten. Nu kunnen we wel weer even vooruit tot aan het avondeten.

We besluiten om Puerto de la Cruz te gaan verlaten en vervolgen onze weg naar Santa Cruz, de hoofdstad van Tenerife én van de Canarische eilanden. Dus stappen we de auto weer in, om in Santa Cruz weer een parkeerplek te zoeken. We lopen langs het auditorium, wat een mooi wit gebouw is en met allemaal mozaïeksteentjes is bedekt. Bianca en Liang leggen uit dat het hier met de carnaval altijd een groots feest is, met podia, kermis en allerlei verklede mensen. Als je er zo langs komt, kun je je hier weinig bij voorstellen.

Natuurlijk is het eerst tijd voor een terrasje, waarbij we in een gezellig straatje uitkomen, waar ook wat bomen staan. Na het drankje lopen we nog wat rond. Liang zoekt nog wat uit bij Ale Hop (een winkel zoals expo). Daarna zoeken we een plek om weer wat te gaan eten. We komen uiteindelijk in hetzelfde straatje uit, waar we een leuk restaurantje met tapas vinden. We bestellen een Spaanse aardappelsalade, Ibérico ham, kroketjes met Ibérico, zeevruchten met paprika en ui in olijfolie, en geroosterde paprika met kabeljauw. Het voordeel met tapas is dat ze niet alles tegelijk brengen. En alles smaakt erg goed, alleen hadden we niet verwacht dat de paprika met kabeljauw gefrituurd was en er een soort oliebollenlaag omheen zat.

Dus als toetje bestellen de dames alledrie nog maar een kroketje met Ibérico ham en dan zit de laatste avond er ook alweer bijna op. Het is 22u30 geweest, dus lopen we naar de auto. Op de terugweg moeten Liang en Jaap nog een wedstrijdje rennen. Liang is er snel, zeker op slippers, maar er was een foto finish nodig om te zien wie het snelste was. Jaap had als enige excuus (want Jaap had wél sportschoenen aan) dat ie al flink wat bier ophad. We gaan in Nederland nog wel een keer sprinten (of we maken er een vijfkamp van) kan Jaap zich nog wat beter voorbereiden, want dat is wel nodig. Na de race brengt Bianca ons weer veilig terug naar het hotel waar we net voor 0u00 weer zijn. We besluiten met z’n tweeën nog een cocktail in het hotel te drinken en dan gaan we ook lekker naar bed, om morgen weer fit op te staan.

Dag 6:
Vandaag is de laatste ochtend op Tenerife aangebroken. We gaan eerst lekker ontbijten en mogen daarna onze koffers inpakken en nog even douchen. We checken uit, wat ook soepel gaat. We hebben rond 11u30 met Bianca en Liang afgesproken en zij zijn er mooi op tijd. Het laatste ritje is aangebroken, we gaan naar het vliegveld. Onderweg is het rustig op de weg en zien we her en der nog wat herkenningspunten.

Op het vliegveld aangekomen drinken we met z’n vieren nog wat en proosten we voor de laatste keer samen. We zijn nog steeds niet uitgepraat en kletsen nog volop samen. En dan is de tijd toch echt aangebroken dat we richting gate gaan. We geven Bianca en Liang nog een dikke knuffel en dan gaan we door de security. Bianca en Liang blijven zwaaien tot we ze niet meer zien. We halen nog wat drinken en iets te snacken voor in het vliegtuig en mogen rond 13u10 ook al buiten wachten op het vliegtuig. Rond 14u00 zit iedereen op zijn/ haar plek en hebben we wederom het geluk dat we met z’n tweeën 3 stoelen hebben. Jaap hoopt nog dat we iets later vertrekken, zodat hij de start van de formule 1 kan kijken en zijn wens wordt vervuld. Uiteindelijk hebben we een vertraging van ongeveer 50 minuten, en heeft Jaap 14 rondjes van de race gezien. Helaas lag Max er bij de eerste bocht uit.

In het vliegtuig wordt er ‘gestaakt’ door de stewards en stewardessen, wat inhoudt dat ze niet met eten n drinken langs komen, maar als je iets wilt kun je het bij ze komen halen. Dit maakt wel dat het in het gangpad een stuk rustiger is. Na een relaxte vlucht landen we in Eindhoven en gaan naar de parkeerplaats waar de auto staat om weer naar huis te gaan.

We hebben het ontzettend naar onzin gehad op Tenerife. We hadden uitstekend gezelschap en de natuur is ook erg mooi en divers.