zondag 1 juni 2014

Dag 8: Islamorada

Vanochtend heerlijk uitgeslapen. Daarna een ontbijtje gescoord met lekkere verse broodjes. Dit hebben we heerlijk buiten in de schaduw opgepeuzeld. Daarna was het tijd om te informeren wanneer Theo, Jaap en Monique konden gaan Jetskiën. Want ondanks dat we vandaag rustdag hebben, stond dat wel op de planning.
We hebben gevraagd hoe laat het kon en om 13u00 hadden ze tijd. Of we een half uur van tevoren terug wilden komen voor het papierwerk. Dit wilden we natuurlijk wel. We hebben ons goed ingesmeerd, makkelijke kleren aan gedaan en op naar het Jetskiën. We hadden er allemaal erg veel zin in.
We wilden allemaal een eigen jetski, want het is natuurlijk wel tof om zonder passagier je eigen ding te kunnen doen. We werden meegenomen naar een plek waar 3 jetski's lagen, 1 moest er onderweg nog opgepikt worden. Theo kreeg meteen zijn eigen jetski en Jaap mocht even bij Monique achterop. Er werd volop gewaarschuwd voor een soort zeewier, als je daar teveel over heen voer verstopte dit je water inlaat. Helaas zat het een aantal keer vol, waardoor Bill elke keer dit er met zijn hand uit moest halen.
Na een tijdje waren we bij de plek waar Jaap zijn eigen jetski kreeg, waardoor we daarna vol gas door konden gaan. Het is ontzettend tof om te doen. Bill voer voorop, wij gingen achter hem aan. We hebben een mooi rondje gevaren, waarna we op een stuk water vrij mochten stunten. Wederom erg tof om te doen, hoewel we niet veel verder kwamen dan rondjes, achtjes en een stukje staan terwijl je jetskiet.

Daarna verder door de mangrove. Dit was een klein stukje, maar wel gaaf om te zien en er doorheen te gaan. Toen we daar eenmaal doorheen waren, konden we weer op volle snelheid vooruit. Volle snelheid is een mijl of 50 per uur (oftewel 80 km per uur). Best hard dus zonder helm.
Monique kreeg het voor elkaar om zichzelf van de jetski te lanceren, maar kreeg een zachte, zoute landing in het water en een lift van Jaap naar haar eigen jetski.
Na een 1,5 uur waren we terug en mocht Jaap met Bill nog even de geleende jetski terug brengen. Theo en Monique hebben zich even gedoucht en in het zwembad afgekoeld, om daarna in een hangmat op Jaap en Bill te wachten. Wat een ontzettend toffe ervaring!
Daarna was het tijd voor een lunch, het was inmiddels 15u00. We hadden nog barbequeworstjes en kolen van gisteren over, dus met wat salades erbij hadden we een mini-barbeque.
Nog even afkoelen in het zwembad en op naar Morada Bay. Hier zou je een lekker hapje kunnen eten en de zonsondergang goed moeten kunnen zien. Het lag op een 15 minuten lopen van het resort. En inderdaad, het was een gezellig tentje met live muziek op het strand. Het eten was prima; de spareribs waren lekker, maar veel, de vis smaakte goed, alleen de zonsondergang was door de wolken heen wat minder. Maar daarom niet minder genoten van het uitzicht, de cocktails en het eten.

We hadden wel vroeg gegeten voor ons doen, dus nu om 21u40 zitten we weer in het resort met een lekker biertje en wijntje te bloggen. Morgen de laatste dag Florida voor ons en dan op naar: Las Vegas!!
@ Wendy: We vermaken ons inderdaad prima! En veel leesplezier!
@ Ad en Hennie: Wat fijn dat alles weer op z'n plek staat! En natuurlijk komt het goed! Jullie vinden vast de komende weken alles wat jullie op vakantie graag willen doen. :)

Location:Islamorada

1. Hallo Jaap en Monique,

Vanuit een vakantiehuisje in Heinkeszand kijken we met veel jaloezie naar jullie belevenissen en foto's. Alvast een goede vlucht gewenst.

Liefs, Elske

2. Fijn dat jullie zo genieten het is ook te zien op de foto's wat leuk bij dolfijnen we konden zien het was dolfijn. Ook dapper het jetskien vooral van Theo,mooie foto's en ook van Ria ze genoot zo te zien haar bordje vol. We wensen julie een goede vlucht. Veel plezier en liefs xxx C&A