zondag 5 juni 2011

Dag 4: Zion

Vanochtend wederom vroeg wakker, allemaal nog steeds te danken aan onze jetlag. De spierpijn viel mee, dus dat scheelde alweer. We hebben eerst ontbeten bij het hotel en zijn daarna het stadje ingereden om een lunchpakket te bemachtigen. Daarna zijn we met de auto naar het park gereden, om daar met de shuttlebus verder te gaan. Auto's zijn in het park namelijk niet toegestaan, alleen op de doorgaande weg.

We hebben wederom een moeilijke wandeling gekozen: Hidden Canyon. Ook hier had je een stuk, waar je je aan ijzeren kettingen kon vasthouden. Het was flink klimmen en klauteren, en een stuk enger dan gisteren aangezien we dicht langs de afgrond liepen. Jaap wilde een foto van Monique maken op de smalle rand, maar ze stond in de schaduw. Op haar vraag of ze dan maar een stap naar rechts moest doen, kwam gelukkig "Nee" als antwoord. :) Maar het was helemaal de moeite waard.

Best smal om hier te lopen...

Vlak voordat we de Canyon ingaan.

Boven aangekomen kon je nog een stuk door de Canyon heen lopen. Het enige nadeel van de wandeling door de Canyon, was dat er erg veel vliegen waren. Dit was redelijk vlak, met af en toe wat klimwerk wat best lastig was.

We hebben hier erg veel lol gehad met de zelfontspanner.

Hier liepen we nagenoeg alleen en zijn op de heenweg weinig mensen tegen gekomen. Een paar stukken rots waren zo steil, dat we twijfelden of we door moesten gaan. Dit hebben we 1 keer wel gedaan, de 2e keer heeft Monique boven een kijkje genomen en zag ze dat er daarna behoorlijk wat grote rotsen op de weg lagen en er nauwelijks meer een pad was. Gelukkig stond Jaap nog beneden en kon hij navigeren waar de voeten moesten komen te staan. Op zulke momenten is naar boven gaan makkelijker dan naar beneden gaan. Daarna maar weer aan de terugweg begonnen. We hebben geprobeerd om alles op foto vast te leggen, maar dat blijft lastig.

Best hoog om daar te staan. En naar beneden was nog veel enger!

Ook in de Canyon waren er genoeg klauterpaden.

Het was wederom zo ontzettend mooi hier. Je komt ogen te kort om alles te bekijken. Halverwege de terugweg hebben we een mooi plekje gevonden om ons broodje op te eten, met een fantastisch uitzicht.

Het uitzicht vanaf onze picknickplek.

En hier zaten we in het zonnetje te lunchen.

Na de lunch hebben we onze weg naar beneden vervolgd. Er kwamen ons nu wel veel mensen tegemoet, maar gelukkig hadden wij het grootste deel er alweer op zitten. Op naar de shuttlebus en terug naar de auto, aangezien we nog een wandeling wilden maken, namelijk de Canyon Overlook. Hiervoor moesten we wel nog een stuk rijden en door een tunnel van 1,1 mijl die in 1927 uit de rots gebikt is. Nadat we door de tunnel waren, hebben we de auto geparkeerd en zijn aan de 2e wandeling begonnen. Dit was een redelijk makkelijke wandeling, maar wel wat hoogteverschil. En ook hier hadden we weer een fantastisch uitzicht over de Canyon.

Wat een uitzicht he?

Jaap en Monique op de rots.

We hebben veel foto's gemaakt en genoten van het uitzicht, voordat we weer terug liepen. Daarna zijn we weer teruggereden naar het hotel, maar hebben we wel eerst een stop gemaakt omdat Jaap wilde kijken welke films er draaiden en Monique een ijsje wilde. Dat ijsje is een smoothie geworden en daarna zijn we lekker op bed gaan liggen, om de voeten en benen wat rust te geven. Voor het eten nog even gedoucht, wat na de wandelingen ook geen overbodige luxe was, en daarna lekker een hapje gegeten. Morgen gaan we weer verder, dus waarschijnlijk zullen we op tijd in de auto stappen.

@Ad en Hennie: Leuk om jullie vanmorgen (voor jullie middag) even gesproken te hebben. Jullie waren ook de enige in ons belrondje die opnamen en we hebben het wel een aantal keer geprobeerd. Heel veel plezier in Den Haag, we hopen dat de NS goed meewerkt en dat het weer lekker is. Ook voor jullie is het bijna vakantie. Nog even en jullie mogen naar het mooie Italiƫ om daar een geweldige opera te zien.

@Gerrit en Mia: Leuk om te lezen dat jullie met onze avonturen meelezen! Gelukkig hebben jullie een fijne achtertuin waar je in het zonnetje goed kunt vertoeven. Dan halen wij hier wel allerlei rare capriolen uit, om weer mooie foto's op onze blog te zetten! Lieve groetjes voor jullie alledrie!

@Appie en Trix: Bedankt voor het "overlevingspakket". We hebben er beide wandelingen al profijt van gehad!

Location:Zion

1. Ha die lieverds eindelijk weer een bericht vanuit Losser. Het zijn toch van die fantastische foto's die jullie bij het hele gedetaileerde reisverhaal die het zo compleet maken. Jullie dagen zijn lang, maar er valt danook erg veel te genieten. Wij hebben ook een druk weekend achter de rug. Begon vrijdag al, ben de hele dag met Bets bezig geweest op de kamer van Wendy en ons om alle draden van de rolluiken weg te werken en behang af te halen. Zaterdag nog naar het verzorgingshuis voor demente mensen geweest waar Petra gaat werken. Daarna met de gehele familie op de fiets naar Leo ivm zijn 65ste verjaardag. Het was eigenlijk om 9 uur afgelopen maar ja we waren toch een paar uur later thuis. Vandaag had Wen en Rene ons uitgenodigd voor een dagje dierentuin in Nordhorn en daarna in Losser naar de Italiaan. Vlak voor we wilden vertrekken kwamen Bert en Hannie met een aantal zussn er ook nog. Wen en Rene zijn daarna naar Enschede gegaan voor een muziekoptreden en mama is met Teun en Joost naar Zwolle gegaan, waar ze blijft slapen. Ik heb vanavond nog zo'n 30 niuwe planten gepoot in de tuin en een aantal verplaatst.
    Al met al heel mooi weer dus wat willen we nog meer. Blijven jullie vooral mooie verhalen en foo's maken en neem niet teveel risico's bij de wandelingen. Een dikke kus van ons. Ria en Theo

2. hallo samen
    vanmorgen even snel jullie bericht en foto's gezien maar geen tijd om te reageren. Nu terug uit Den Haag na een heerlijk chinees etentje toch even reageren. Wij hebben een leuke dag gehad een beetje inkopen lekker lunchen en met dit mooie weer natuurlijke ook een terras. Jullie verhaal en foto's werken wel op onze verbeelding en wij vroegen ons vanmiddag af of wij ook nog zo avontuurlijk zouden kunnen zijn maar kwamen toch tot de conclusie misschien ook wel niet. Dus geniet ervan, het ziet er allemaal fantastisch uit. We gaan nu pitten morgen lees ik jullie verhaal van de dag en dan praten we verder.