zondag 17 september 2017

Dag 16: Manuel Antonio

Voor vanochtend hebben we een leuke activiteit gepland, we gaan jetskiën. We hebben dit gisteren geregeld en worden om 10u10 bij het hotel opgepikt. Dus een mooie dag om uit te slapen. Maar Jaap is al om 6u00 wakker en kan mooi de kwalificatie van Max kijken, terwijl Monique nog iets langer slaapt, tot ongeveer 7u30. We staan rustig op en gaan richting ontbijtzaal. Het uitzicht is wederom erg mooi en het belooft een mooie, misschien ietwat bewolkte ochtend te worden. We kiezen allebei voor een gebakken eitje met toast en gaan ons daarna voorbereiden op het jetskiën. Nou ja, voorbereiden, we doen allebei zwemkleding aan en smeren ons in met zonnebrand.

We staan mooi op tijd bij de weg en worden ook netjes op tijd opgepikt. Er zit al een Amerikaans stel in de auto en wij passen er prima bij. Na een kort ritje zijn we bij de haven, waar al meer mensen zijn om te gaan jetskiën. In totaal zijn er 7 jetskies die meegaan, met de 8e waar onze "gids" op zit. De meeste (5 in totaal) gaan alleen op een jetski en 2 gaan er met z'n tweeën op. Het voordeel van alleen op een jetski is dat je de hele weg zelf mag rijden en natuurlijk dat je geen rekening hoeft te houden dat er nog iemand achterop zit. Na een zeer korte uitleg van de gebaren (hand omhoog is gas los, met hand voor de keel langs is motor afzetten en zwaaien met 2 handen is help) mogen we gaan zitten. Jaap zit in eerste instantie op eenzelfde jetski als Monique, maar wordt vrij snel gepromoveerd naar een snellere variant. Dit is natuurlijk geen probleem. En dan gaan we.

Het voelt wederom erg lekker om weer op een jetski te zitten en het kan wat ons betreft niet hard genoeg gaan. In eerste instantie zit er nog iemand tussen de gids en Monique, maar volgens Monique gaat die niet snel genoeg, dus is de enige optie eraan voorbij gaan. We hebben mooie golven waar we overheen mogen. Af en toe lijkt het of we vliegen en kom je weer zo hard op het water neer dat je drijfnat bent. Maar het is erg leuk. Af en toe moeten we even wachten tot de groep weer compleet is, maar dat dobberen vindt de maag van Monique niet zo leuk. Gelukkig duurt dit niet zo lang en mogen we snel weer verder.

Halverwege is er een kleine stop met wat water en ananas om te snacken, ook is er dan kans om te snorkelen. Jaap gaat wel snorkelen, Monique zwemt wat rond. En dan gaan we alweer terug. Nog even vol gas (Jaap gaat vol gas maximaal 70 á 75 km per uur gereden, Monique haalt een km of 60 per uur maximaal) en flink genieten van het jetskiën nu het nog kan. En dan, voor ons gevoel veel te snel, rijden we de haven weer in en mogen we niet meer zo hard. Het zit erop, maar wat hebben we genoten. Het blijft een geweldige activiteit om te ondernemen. Er zit zoveel power in een jetski en het is zo fantastisch om hiermee te mogen spelen. De jetski van Jaap is in topsnelheid niet sneller dan de andere jetskies, maar hij is veel wendbaarder en reageert veel sneller. Even kort gas geven en je schiet erg snel uit de startblokken. Zo’n jetski heeft Jaap niet eerder gehad, dit was wel echt veel power voor een relatief kleine jetski.

We gaan ons snel een beetje opfrissen en worden weer bij het hotel afgezet, het is bijna 13u00. We hebben wel trek, dus eten we wat in hotel mét natuurlijk een biertje erbij. Het wordt de tonijnwrap met avocado en mango. Wederom smaakt het ons erg goed, de tonijn is hier echt heel erg lekker. En de ober van gisteravond, Marcos, is er weer en weet zelfs onze namen nog te herinneren. Dat doet het natuurlijk altijd goed. Helaas is het beginnen te regenen en het lijkt ook niet meer op te houden. Dan maar even het zwembad in, zodat Monique wat baantjes kan zwemmen. Jaap zit in het bovenste zwembad, Monique in het onderste en zo kan hij haar af en toe nog nat gooien, alsof het nog niet hard genoeg regent. Jaap is er al vrij snel klaar mee, Monique zwemt nog even door. Terug op de kamer is het tijd voor een lekkere warme douche en dan komen we erachter dat we vandaag toch wel erg verbrand zijn, ondanks het insmeren. Eigenlijk willen we het stadje nog even in, maar door de regen hebben we hier eigenlijk ook niet zoveel zin in. We besluiten om een cocktail te gaan drinken en wat spelletjes te doen, slepen we ze ten slotte niet voor niets al 2 weken mee. Ook bestellen we nog wat tonijn als tapas, de 3e keer dat we het hier eten, en wederom worden we niet teleurgesteld.

@ Theo & Ria: Fijn dat Joost ons filmpje en het van de glijbaan afgaan ook gaaf vond. Was eigenlijk ook erg leuk om te doen. En het hotel, en vooral de bar, het uitzicht en het eten, is perfect. Jammer dat dit onze een na laatste accommodatie is en onze vakantie alweer bijna ten eind is.
@ Karen: Romantisch hè? ;)
@ Annie & Chris: Natuurlijk blijven we bloggen. Zo kunnen jullie lekker mee blijven genieten :).
@ Ad & Hennie: Wat lekker dat de temperatuur zo goed is. Blijf vooral genieten samen!