vrijdag 11 oktober 2013

Dag 7: Hanoi - Bac Ha

Vanmorgen kregen we een uur cadeau, met andere woorden, ontbijt om 7:30. Aangezien de honden van de buren helaas nog niet dood zijn (of voor de dieren liefhebbers, nog niet naar de honden boerderij zijn) werden we rond 5:30 gewekt door jankende honden. We konden wel met ze meejanken. Gelukkig begon de haan de gaten van het gejank te vullen! Een half uur later was het weer stil en konden we nog even slapen.

Om 7:30 het ontbijt met meloen, passievrucht en brood. Een lekker begin.
Onze bus stond om 8:00 klaar om ons naar Bac Ha te brengen. Het zou een lange dag gaan worden. We hoeven maar 300km te rijden maar we zouden er met 2 keer stoppen toch ruim 9 uur over doen. Grote stukken weg waren verbazingwekkend goed, helaas hielden de slechte stukken en de bergen ons aardig op.

Onderweg wat foto's gemaakt volgepakte brommers. En een voorbeeld van kleine kinderen op een brommer.

Daarna nog wat foto's van de bergen in de mistige achtergrond.

Rond 17:15 kwamen we aan in Bac Ha. De kamersleutel ontvangen, de spullen weg brengen en een ommetje door het dorp maken op zoek naar een biertje. Hier kwamen we de Franse backpackers van Quan Lan ook weer tegen. Verhalen uitgewisseld en daarna was het toch echt tijd voor een biertje.
Hier zagen we al snel dat de typische Vietnamese zithouding er vroeg inzit.

Na het biertje een restaurant opgezocht en ons laten verrassen door 4 gerechten. De loempia's waren deze keer erg lekker.
Nu lekker op tijd de ogen dicht om morgen weer om 7:00 aan het ontbijt te verschijnen.

@ Ad & Henny: grappig dat Henny met bridge mensen tegen kwam die hier ook geweest zijn. Het tijdsverschil met Nederland is nu 5 uur, wij leven 5 uur later dan jullie. Zal straks met de wintertijd wel weer 6 uur worden.en fijn dat we jullie tijdens het avondeten een beetje vergezellen.

@ Theo en Ria: vandaag geen foto's van het eten. We bedachten te laat dat we dit wel weer konden doen.

@ Jasmijn, Chris en Annie: het is ook heel cool om zo de straat over te steken.

@ Rudy: bij het volgende filmpje zullen we Jaap beter aansturen dat hij niet zo angstig kijkt ;)

@ Noor: ben bang dat het in november geen Vietnamees eten wordt. Die noodles en rijst zijn erg lekker, maar vervelen ook wel na 4 weken... ;) En wat gezellig dat we je 's ochtends vergezellen bij het ontbijt. Daar doen we het voor.

Heel veel liefs en een kus voor allen

Location:Bac Ha

1. Nou het ziet er weer geweldig uit,en ik had gisteren het filmpje niet gezien,maar ik vind het wel erg druk daar. Kijk maar goed uit !!! :). Heel veel liefs van ons theo en ria

2. Hebben weer genoten van de foto,s en het verslag ,en nu maar hopen dat jullie één goede nachtrust hebben. Veel liefs en we blijven jullie volgen xxx

3. Wat past er nou niet op een brommer?
    Liefs ons

4. Al helemaal in 'the mood' door de prachtige, kleurvolle foto's en de bijbehorende verhalen, de geluiden bedenken we er zelf wel bij. Geweldig, zeker voor jullie om het 'live' te ervaren! Hopelijk gaat het goed met rug en keel! We wensen jullie nog veel 'koude biertjes' en onvergetelijke vergezichten. Xxxx aptr (verzonden van ria's pad, ondanks alle moeite van jaap)