zondag 10 september 2017

Dag 9: Bajos Del Toro - Arenal

Vandaag slapen we uit tot 7u30. We staan rustig op en beginnen in de Lodge met een ontbijtje. Allereerst krijgen we een kop thee, een sapje en een schaaltje met vers gesneden fruit. Daarna mogen we weer een keuze maken uit het ontbijtmenu, Jaap gaat voor de omelet en Monique voor de pannenkoeken. Helaas zijn deze erg dik, maar de smaak is prima. Jaap haalt nog even de schoenen van Monique op, die er weer mooi schoon en droog uitzien en we besluiten om zelf naar de kolibrie tuin te lopen, in plaats van te wachten tot 11u00 als er een toer met gids gaat. Het staat allemaal goed aangegeven en na een kleine 10 minuten lopen zijn we er. Op een klein stukje tuin staan heel veel dezelfde struiken, die schijnbaar een goede aantrekkingskracht hebben op kolibries (en vlinders, hommels en andere insecten). We lopen hier even rond en maken de nodige filmpjes en foto's. Als we terug willen lopen naar ons huisje, horen we iets in een boom en we kijken beiden omhoog. Hier zien we een neusbeertje zitten. We volgen hem een beetje terwijl hij over de takken naar beneden loopt. Erg leuk om te zien, hij ziet er schattig uit.

Terug bij het huisje willen we eigenlijk nog even in de jacuzzi, maar het water is wat koud. Dan toch maar lekker douchen, de koffers pakken en op pad naar Arenal. Volgens de kortste route kunnen we er binnen een kleine 2 uur zijn, maar we kiezen een andere route, die er 40 minuten langer over doet. Het eerste deel is er een zeer slechte weg, met veel hobbels, gaten en kuilen in het wegdek. Maar dit gaat na een tijdje over in een mooie geasfalteerde weg. De route is verder prima en al een tijdje voordat we bij onze bestemming zijn, zien we de vulkaan die wat verstopt zit in de wolken. Het ziet er indrukwekkend uit en dit uitzicht hebben we straks als het goed is 4 dagen vanaf onze eigen kamer en dan nog een stukje dichterbij. In La Fortuna, een minuut of 10 rijden van ons hotel, stoppen we om een hapje te eten. We bestellen beiden de taco, een soort opgerolde taco met erin wat draadjesvlees en groenten en er overheen fijn gesneden kool. Dit smaakte ons erg goed.

We komen uit bij de poort van het hotel. Hier wordt gevraagd of we hebben gereserveerd, onze naam wordt opgezocht en we mogen doorrijden. Bij de receptie worden we opgewacht door een dame die ons welkom heet, Jaap de nodige papieren laat invullen en een welkomstdrankje aanbiedt, Jaap gaat voor de Ice-Tea, Monique wil de cocktail Guaro Sour wel eens proberen. Het drankje is wat zurig zoals de naam al deed vermoeden, maar smaakt verder prima. We worden naar onze kamer gebracht, alleen hebben we geen kingbed, maar 2 queenbedden. Dus Jaap loopt nog even naar de receptie om te kijken of we eventueel een andere kamer kunnen krijgen. Dit is wel mogelijk, maar in plaats van in gebouw 3 (wat vlakbij receptie en zwembad was), komen we nu in gebouw 10, wat iets verder weg ligt van alles. Toch kiezen we hier wel voor en zullen we hieronder een foto van de vulkaan vanuit onze "oude" kamer genomen laten zien. Vanuit ons nieuwe onderkomen hebben we nog geen foto van de vulkaan gemaakt, maar dat zal vast nog komen.

We zoeken wat dingen uit die we gewassen willen hebben en Monique wast nog een paar dingen met de hand. Daarna is het tijd om naar het zwembad te gaan en een beetje af te koelen, het is hier 34 graden en dus lekker warm. Er loopt een mooi pad vanaf het huisje naar het zwembad en we bestellen er een biertje. Dan is het in Nederland 0u00 en is Theo jarig. Monique probeert op allerlei mogelijke manieren te bellen via internet en na een minuut of 15 lukt het dan ook. Wel met licht geluid en beeld, maar we hebben Theo kunnen feliciteren. Dan is het echt tijd om af te koelen en het water in te gaan. Terwijl Jaap wat aan het klooien is met de Go Pro, gaat Monique maar weer wat baantjes trekken. Er zit een mooi zwembad bij het hotel en ook nog 7 hotspring badjes. Het water loopt van de ene hotspring in de andere, ze gaan dan ook van hoog naar laag en hoe hoger je zit, hoe warmer het water is. Dit hebben ze erg mooi gemaakt en aangelegd en hier gaan we zeker nog een keer terug komen de komende dagen. Want we hebben nog niet in alle hotspring badjes gezeten.

Maar we gaan nog even terug naar de kamer om te kijken wat we morgen kunnen gaan doen. We komen er alleen nog niet helemaal uit, dus besluiten we om maar eerst een hapje te gaan eten. Dit willen we weer in La Fortuna doen, aangezien daar genoeg gezellige tentjes zaten. Onderweg komen we ook genoeg gezelig uitziende tentjes tegen, maar bijna nergens zitten mensen. In het stadje zelf zien we vrij snel een gezellig uitziend tentje, hier parkeren we de auto en gaan aan een tafeltje zitten. Jaap bestelt wat sushi, Monique een rijstgerecht met kip ui en paprika. Gelukkig laten ze de koriander eruit en is het een lekker gerecht. De sushi smaakt anders dan thuis en valt helaas wat tegen. Als we het eten ophebben, rijden we weer terug naar het hotel. Het ziet er hier allemaal erg mooi uit, het is alleen een stuk minder kleinschalig dan onze laatste accommodatie. Maar we hebben wederom een prachtige kamer, mét wederom een eigen jacuzzi. Ook hier zullen we vast nog gebruik van maken.

@Theo & Ria: Leuk om jullie even te zien en spreken, jammer van de slechte verbinding. Nogmaals een fijne dag gewenst!

@ Ad & Hennie: Fijn dat jullie met ons meelezen en genieten en dat het verder allemaal rustig is. En een auto bridge drive is inderdaad ook wel comfortabel, zeker als het zo regent. Hopelijk kan jullie zondagwandeling wel doorgaan en is het dan niet te slecht weer.