zaterdag 4 juni 2011

Dag 3: Las Vegas - Zion

Vanmorgen weer op tijd wakker. Jaap kwam erachter dat Zion een uur later in de tijdzone zit. We zijn rustig opgestaan, hebben de koffers gepakt en zijn gaan rijden. We zaten rond 8u15 in de auto, wat we een mooie tijd vonden. Onderweg hebben we een broodje gegeten en inkopen gedaan: Water, frisdrank, bier, chips, appels, kersen en mueslirepen zaten in ons karretje. Daarna de reis naar Zion vervolgd.

Bij het inchecken in het hotel, bleek dat we precies dezelfde kamer hadden als het jaar ervoor. Best grappig, en nog steeds een ontzettend mooi uitzicht vanaf het raam boven het bed. We hebben snel alles uit de auto gehaald en hebben ons naar de halte van de shuttlebus gehaast. Deze zagen we natuurlijk net voor onze neus wegrijden, maar een stel dat met de auto stopte bij de bushalte om te kijken hoe laat de bus de volgende dag ging, was zo vriendelijk om ons mee te nemen naar de ingang van het park. We hebben wat informatie ingewonnen bij het Visitors Center, waar bleek dat de wandelroute "The Narrows" afgesloten is. Hier baalden we wel van, want deze route wilden we eigenlijk morgen gaan lopen. Het moet een mooie route door het water zijn, met nauwe doorgangen. Nu moeten we morgen maar eens bekijken wat het alternatief wordt. We hebben een kaart van het park meegenomen en zijn met de shuttlebus het park in gegaan.

Bij de goede halte aangekomen zijn we uitgestapt om de route "Angels Landig" te gaan lopen. Een mooie, maar zware tocht van in totaal 5 mijl, 2 1/2 mijl heen en 2 1/2 mijl weer terug. Deze tocht stond namelijk ook op ons "te doen" lijstje. Het was een prachtige, maar zware wandeling. Onderweg zijn we meerdere gestopt om van het uitzicht te genieten en even op adem te komen. Het eerste deel van de wandeling was het pad uitgehouwen in de stenen, wat prettig liep. Het laatste gedeelte van de tocht was met behulp van een ijzeren ketting jezelf omhoog trekken en proberen je voeten goed neer te zetten en niet naar beneden te vallen. Dat deel was het mooiste om te lopen, maar was ook het zwaarste, gevaarlijkste en spannendste. En omhoog gaat dan nog wel, maar je moet daarna ook weer naar beneden klauteren. Maar wat een uitzicht als je eenmaal helemaal boven bent. Met geen pen te beschrijven en de foto's geven vast ook niet helemaal het goede beeld weer. Maar we hebben toch een poging gedaan. We hebben er een goed half uur zitten genieten en zijn dan toch maar aan de terugweg begonnen.

Daar zijn we naartoe geklommen

De terugweg ging beduidend makkelijker, waarschijnlijk omdat we de zwaartekracht meehadden. Ook het klim en klauterwerk vanaf het hoogste punt ging beter dan verwacht. We hebben in totaal zo'n 3,5 gelopen, best netjes vonden we zelf voor een eerste tocht. Terug in het hotel hebben we een heerlijk koud pilsje genuttigd, een goede hete douche genomen en het dorp ingelopen (de voeten en benen deden het nog goed genoeg voor een avondwandeling) om een hapje te eten. Daarna nog even gebubbeld en dit stukje verder geschreven. En dan zo lekker slapen en zien wat de dag ons morgen brengt. We hebben hier trouwens beide geen bereik met onze telefoon, dan weten jullie dat.

@Ad en Hennie: Las Vegas blijft voor ons leuk om te zijn. Er is redelijk wat herkenning, maar het is ook erg leuk om een hotel "wat beter te leren kennen" door er meerdere dagen te zijn. We hebben ons in ieder geval goed vermaakt met shoppen, gokken en luieren!

@Theo en Ria: Goed dat jullie hemelvaartsdag zo'n eind gefietst hebben. Ging zeker goed op jullie nieuwe fietsen? Wij vermaken ons hier erg goed, wees daar maar niet bang voor!

@Silvie: We kunnen ons voorstellen dat het wachten nu wel heel lang duurt. Maar ja, jullie kindje meldt zich vanzelf. Dus is toch echt nog even afwachten, maar we hopen dat jullie geduld snel beloond wordt! Of misschien al wel beloond is.

Location:Zion

1. hallo vroege vogels
    Zo vroeg maken jullie het thuis (in je vrije tijd)niet vaak maar het zal wel de zucht naar avontuur zijn en weten dat er weer een mooie dag aan komt. Zo kun je lang genieten van een dag en uitslapen doe je dan maar weer thuis. maar alle gekheid op een stokje ik lees dat jullie genieten en dat is fijn. Weer prachtige foto's en voor ons ook een beetje zicht op die mooie natuur. Vandaag in Baexem weer een zonnige dag en morgen gaan we treinen naar Den Haag.
    Gisteren kaartjes besteld voor de arena in Verona. We gaan daar zien en horen de opera Traviata, Ben benieuwd maar ja dat duurt nog even. Zo lieve jongelui wij gaan weer verder en wensen jullie veel plezier.
    lieve groeten en een dikke kus ad en henny

2. hoi actievelingen

vind het geweldig die bergen en die hoogte maar ben wel blij dat ik lekker achter het huis in de zon kan zitten met m'n benen hoog.

wij wensen jullie fijne vakantie en veel loop en klim werk.