maandag 10 juni 2019

Dag 1: Amsterdam – Las Vegas

Zoals altijd slapen we de avond voor vertrek in een hotel vlakbij Schiphol. Deze keer is het NH Hotels. We komen hier in de namiddag aan een na de checken en installatie op de kamer gaan we wat drinken in de lobby.

Uiteraard wat snacks erbij en zo begint onze vakantie al rustig. Daarna nog even wat wandelen voor Monique en dan een satéetje in t restaurant. De avond afgesloten met formule 1.

De volgende ochtend om 7:00 de shuttle naar Schiphol. We zijn hier mooi op tijd en ‘t inchecken gaat ook hier soepeltjes. Dan een wandeling naar de gate waarbij we onderweg de noodzakelijke elektronica kopen.
Bij de gate komt al snel de melding dat de vlucht vertraagd is tot 12:00. Dat is nog geen probleem omdat we een lange overstaptijd hebben in Zürich. We hopen stiekem (Hollanders als we zijn) op een nog iets langere vertraging vanwege de vergoeding. 😉

Rond 12:20 vertrekt t vliegtuig en zijn we onderweg naar Zürich. Daar hoeven we niet echt lang te wachten en een snelle paspoort check met de gebruikelijke vragen zijn we ook hier klaar voor vertrek. Rond 15:20 vertrekken we voor de 11 uur lange vlucht naar Las Vegas.

Onderweg luisteren we wat muziek en kijken we wat tv. Ook proberen we wat te slapen wat. Iet heel goed lukt. Het vliegtuig zit niet erg vol maar we hebben 2 plaatsen aan de zijkant ( 2–4–2) dus we hoeven niet echt rekening te houden met buren.
Het eten en de snacks zijn zelfs redelijk, kortom een acceptabele vlucht.

We landen rond 17:45 plaatselijke tijd en omdat we redelijk vooraan zitten in ‘t vliegtuig zijn we er snel uit en staan we gunstig bij de paspoort controle. Dus ook zijn we snel doorheen en daarna laten ook de koffers niet lang op zich wachten.

We bestellen een Uber en rond 19:00 staan we in t hotel bij de check–in. We krijgen nog een upgrade naar een mega kamer aangeboden maar die slaan we af, 100$ extra per nacht vinden we niet nodig.

We gaan naar onze kamer op de 67ste verdieping en dit is al een mooie studio. We pakken de spullen uit en om niet meteen aan de jetlag toe te geven gaan we nog even een biertje drinken. We drinken en gokken een beetje om warm te draaien en te trainen voor de rest van de week.

Dan is het tijd voor een pizzapunt om daarna terug naar de kamer te gaan. Het in niet heel laat maar we zijn al ruim 24 uur wakker dus het is wel goed zo. Jaap kijkt op de kamer nog even de eerste 20 minuten van de formule 1 race en ook dan vallen zijn ogen dicht. De rest ziet ie morgenvroeg wel.

De eerste lange dag zit erop en morgen gaat t echt beginnen met de vakantie.