donderdag 15 juli 2010

Dag 19: Yosemite – San Francisco

Niet al te vroeg zouden we van Yosemite naar San Francisco rijden, met andere worden, de wekker stond op 8:00. Redelijk te doen want we lagen er afgelopen nacht op tijd in. Dus om 9:00 zaten we in de auto richting San Francisco. Onze laatste stop voor de terugreis. De reis naar San Francisco zou ongeveer 3 uur duren met als tussendoortje de update van de blog en het uploaden van foto’s naar huis. Na een voorspoedige reis waren we om 14:00 in San Francisco, 4 uur voor het moeten terugbrengen van de auto, dus we hadden nog even de tijd om 3 “attracties” te bekijken waarbij de auto toch wel handig was.

Als eerste reden we naar de Golden Gate Bridge, de bekende brug van S.F. Deze zijn we over gereden om bij het uitkijkpunt aan de noordkant te stoppen. Gelukkig was het goed weer en de mist hing niet meer over de brug, waardoor we een goed zicht hadden op de brug, de stad en alcatraz. We zullen de brug de komende dagen nog wel vaker zien in de verte, maar hieronder alvast wat foto’s.

Daarna door gereden naar de “Full House” huizen bij Alamo Square. Dit zijn de bekende huizen van de serie Full House met een mooi park voor de deur. Een rondje gelopen door het park, even gekeken naar de huisjes en de toeristen en toen weer door naar de volgende plek. De benzine was al aardig op aan het raken door de vele steile straten heuvel-op.

Lombard street met de zig-zag weg naar beneden was het laatste wat we bezocht hebben met de auto voordat we naar het hotel reden om daarna de auto in te leveren. Lombard street heeft aan het begin van de straat een zig-zag afdaling. Deze afdaling is zig-zag omdat de afdaling te steil is om gewoon te doen. Dit is ook meteen een erg toeristisch plek waardoor het hier erg druk is. We stonden in een kleine file voordat we de afdaling konden beginnen. Aan deze straat liggen ook gewoon huizen waar mensen wonen, dus we vroegen ons af hoe makkelijk deze bewoners hun auto voor de deur konden parkeren door de drukte. Maar goed, niet ons probleem….

Nu door naar het hotel, waar we beide wel nieuwsgierig naar waren. Het zag er op internet erg goed uit. Bij aankomst kon het ons zelfs aangenaam verrassen. Het ziet er erg mooi uit, veel sfeer (dus ook een beetje oud), victoriaanse stijl en een hemelbed in de kamer. Koffers en spullen in de kamer achtergelaten en op naar Alamo, om onze auto af te geven.

Toen zat onze auto-reis erop. We moeten het nu verder te voet en met de taxi doen. Zal ook wel lukken hopen we. Dus we lopen meteen naar Union Square waar we de cable tram hebben zien draaien om de weg terug te kunnen hervatten. We hadden na een hele middag niet te hebben gegeten toch wel honger en gingen voor een snelle hap. Omdat we morgen en overmorgen alle tijd hebben om de stad te verkennen, hebben we gekozen om een filmpje te pakken. Deze duurde behoorlijk lang zodat we pas om 21:30 weer terug in het hotel waren. Hier vonden we het tijd om even aan de bar te gaan zitten om een pilsje te drinken. Naast ons zaten 2 Amerikanen die zoals zoveel Amerikanen al snel een gesprek begonnen. Hier hebben we dan ook sluiting van de bar met meegemaakt (23:00, het sluit hier wel vroeg in het hotel). Dus op naar de kamer, maar niet zonder een uitnodiging voor een cocktail party van “haar” werk met uitzicht op kaartjes voor een honkbal wedstrijd. Dus morgen maar eens kijken of we hier tijd voor hebben.

Nu lekker nog even op onze kamer een pilsje drinken en ons mentaal voorbereiden op een bezoek aan Alcatraz morgenvroeg. De afstanden in S.F. zijn allemaal goed te overzien, maar door de steile wegen (op en af) zijn het pittige wandelingen. Maar de stad is redelijk overzichtelijk zoals San Diego en Las Vegas en niet zo ontzettend weids als Los Angeles, waardoor we alles zonder auto goed moeten kunnen doen.

Liefs en een knuffel, Jaap en Monique

@ Ria en Theo: We gaan zeker de laatste dagen nog genieten. En S.F. is erg compact, maar ook wel erg heuvelachtig. Eens kijken of we veel gaan lopen, of dat we toch ook regelmatig een taxi of bus zullen nemen. We hebben hier verder weinig gepland, dus dat is ook wel lekker. We zien wel hoe het gaat.

1. hallo jaap en moon nou ik ben weer helemaal op de hoogte ik heb alles met veel plezier gelezen en weer prachtige foto's gezien,dit is puur genieten gisteren zijn wendy,rene en de kleintjes gekomen en zijn vanavond weer teruggegaan vannacht heb ik joost de fles gedaan kon wen 'n keer doorslapen dat was natuurlijk ook genieten. ik wens jullie nog veel plezier in S.F. en dan zien we elkaar zondag weer op schiphol heel veel liefs en een dikke knuffel theo en ria

2. Nog bedankt voor jullie kaart. Deze is gisteren aangekomen. Dikke kus

3. hallo Samen
    Fijn weer van jullie te horen en lezen. Mooi hemelbed, slaapt natuurlijk geweldig. Elske en Jeroen zijn vanmorgen vertrokken vanuit Baexem richting Italie. Gisteravond weer noodweer maar daarna toch kunnen gourmetten in het "buekhok". Daarna nog een paar potjes "getoept". Nu gaan we slapen nog een fijne tijd in s.f. die golden gate heb ik altijd wel eens willen zien maar dan nu maar met foto's. groetjes en veel liefs ons

4. Helaas voor jullie komt er een einde, aan een zoals wij kunnen lezen en met foto's ondersteund,
    aan een geweldige vakantie. Jullei hebben er in iedergeval voor gezorgd dat wij jaren eerder als gepland jullie reis naar Amerika gaan nadoen om met eigen ogen al het fantastische te kunnen zien. Wij zien elkaar in iedrgeval zondagmorgen om 8.15 op het vliegveld Schiphol. Hopelijk hebben jullie een rustige terugreis waar je ook nog een beetje kunt slapen. Dikke kus van ria en theo