zaterdag 2 november 2019

Dag 2: Johannesburg - Drakensbergen

Vanmorgen staan we mooi op tijd op. Waardoor we rond 8:15 aan het ontbijt zitten. We eten hier een eenvoudig ontbijt en gaan daarna terug naar de kamer om verder onze spullen te pakken. We lopen rond 8:50 de kamer uit en kunnen meteen uitchecken en de bus naar het vliegveld nemen. We krijgen hier onze huurauto, een Nissan X-Trail. Niet echt een spannende auto maar in de ieder geval voldoende luxe. We hebben deze keer gelukkig wél climate control én cruise control.

We gaan op pad om de 450KM naar de Drakensbergen te rijden. Johannesburg uit rijden is geen probleem en ook de 300 km daarna gaan voorspoedig. Dan is het tijd voor een een rustige stop. We lopen een eettentje binnen waar men net de Rugby finale aan het kijken zijn. Het gegil bij de goal die ze op dat moment scoren is zo hard en hoog dat we er voor kiezen om hier niet tussen te gaan zitten. Dus we gaan naar een tentje een paar meter verderop en eten daar onze lunch. Uiteindelijk wint Zuid Afrika de wereldcup Rugby en wij hebben in alle redelijke rust buiten in de zon kunnen lunchen.

Daarna ga we verder voor de volgende 150km. Monique zit al de hele dag achter het stuur, maar ze wil het niet afstaan. De  laatste 40 km gaan niet meer over de snelweg maar binnendoor. We maken al kennis met de prachtige Drakensbergen. En als we uiteindelijk het terrein van ons hotel op rijden, worden we na het parkeren meteen al hartelijk ontvangen. Onze spullen worden naar onze kamer gebracht en iets later lopen ook wij onze kamer binnen. We komen binnen in een serre met een lounge gedeelte met haard. Hier gaan we zeker nog een keer zitten met de fles bubbels die ook al voor ons klaarstaat.

We zetten onze spullen in de kamer en gaan naar de algemene ruimte voor een een biertje. We zitten aan het meertje met ons glas bier en bekijken wat we de volgende dag kunnen gaan doen. We gaan voorlopig voor een Quad tocht. Verder bespreken we met de gids een wandeling voor de dag erna. Hierbij nuttigen we natuurlijk een paar glazen bier om daarna terug naar de kamer te gaan en ons voor te bereiden op het dinner.

We worden in de algemene ruimte ontvangen met een glas bubbels (omdat Zuid Afrika de World Cup rugby gewonnen heeft). We lopen naar de wijnkelder en zoeken een fles wijn uit voor bij het eten. Daarna kregen we een mooie uiteg over de geschiedenis van de lodge (Cleopatra) en daarna een uitleg van het menu van deze avond. Voordat beginnen aan het eten hebben we al 3 glazen bubbels op!!!!

Dan gaan we aan tafel om een avond heerlijk eten mee te maken. Het menu smaakt voortreffelijk, maar naarmate de avond vordert, begint de wijn in combinatie met de “champagne” toch wel te werken. We eten de volgende gangen op en gaan terug naar de kamer. We hebben een heerlijke eerste echte avond gehad in Zuid Afrika. Heerlijk gegeten, veel te veel wijn en een mooie accommodatie.

Ontvangst in de eetzaal na het winnen van de Worldcup Rugby door Zuid Afrika. Ze zijn er duidelijk blij mee!

De eerste dag zit erop en het is tijd om naar bed te gaan. Helaas zijn we te moe om de haard aan te steken. Dit laten we over voor de volgende avond. Misschien dat het kijken van F1 kwalificatie er nog in zit maar we zullen zien.

1. Haai lieverds,
    Heerlijk om weer met jullie mee te lezen en genieten!