zaterdag 25 mei 2024

Dag 8: Tulsa - Oklahoma City

Vanochtend slapen we een beetje uit, voordat we weer op pad gaan. Het was gisteren iets later geworden dan we hadden gedacht. Rond 9u30 gaan we op pad. We rijden eerst langs de universiteit van Tulsa, maar hier is weinig te beleven. Daarna rijden we langs de Golden Driller Statue, voordat we ons aan een ontbijt wagen. We bestellen de omelet van de dag, maar dat blijkt een soort Spaanse omelet te zijn, met gehakt, tomaat, ui en aardappel. Het smaakt goed, maar vult erg goed. Gelukkig delen we weer een portie. Met een volle maag kunnen we verder op pad. Even de auto weer volladen, zodat we makkelijk in Oklahoma aan kunnen komen, zelfs als we omrijden.

We rijden nog langs een Muffler Man genaamd Buck Atom en komen onderweg nog mooie Murals tegen. Bij Ollies Station Restaurant drinken we wat, Jaap een jus en Monique een milkshake en ook bij de milkshake zit een refill. Hier krijgt je overal weer bijna standaard een refill (nog een keer drinken) als je frisdranken uit de automaat pakt. Het nadeel daarvan is wel dat er vaak een lichte tot zwaardere chloorsmaak aanzit, omdat het water uit de kraan hier altijd gezuiverd wordt met chloor. En dat vinden we allebei toch niet lekker smaken. Maar Ollies is een restaurant waar treinen te zien zijn en rondrijden, erg leuk om te zien en wat te drinken.

Op naar Sapulpa, waar we weer wat Murals zien en een oud tankstation. We twijfelen nog even of we het Route 66 automuseum ingaan, maar we denken beiden daar alleen maar oude auto's te zien en daar hebben we niet zoveel zin in.

We lunchen in Stroud bij het Rock Café, maar eigenlijk was dit nog iets te vroeg na ons ontbijt. Het smaakte wel prima, maar helaas was hier de smaak van chloor zeer duidelijk aanwezig in het drinken.

Dan wordt het tijd om iets te doen wat ook op de lijstje stond om deze vakantie te doen, we gaan bowlen. De bowlingbaan heeft iets van 16 banen om een balletje op te gooien. Het vreemde hier is dat je ook huur betaalt voor je schoenen, maar een potje bowlen kost dan ook maar $4,- per persoon. We beginnen met 1 potje, mar het is zo leuk, dat we er nog een potje achteraan spelen. Het wordt 1-1, dus dat is een prima eindstand.

We rijden door naar Chandler, waar de auteur, Jerry McClanahan, van het boek woont wat we hier gekocht hebben over Route 66. We gaan kijken of hij thuis is en of hij ons boek wil signeren. Gelukkig is hij aanwezig en er is nog een toerist bij hem. Hij kletst voluit over Route 66, geeft ons nog wat tips voor onderweg en signeert ons boek.

En dan rijden we met nog een paar korte stops naar Oklahoma City. Er wordt gewaarschuwd voor slecht weer en een tornado, maar we hebben ook wel zin een een biertje. Rond 17u45 zijn we bij ons nieuwe onderkomen voor de komende 2 nachten en het ziet er allemaal erg netjes uit. En het grote voordeel is dat we op loopafstand van wat kroegen en eettentjes zitten.

We beginnen met een tweetal biertjes in een kroegje waar het nog Happy Hour is. Dan wordt Jaap aan de bar getipt over een Laotiaans restaurant, Ma der Lao Kitchen, dit moet lekker eten zijn. We wagen een gokje en lopen erheen. We mogen aan de bar zitten om te eten. We geven aan dat we geen koriander willen en dat kan geregeld worden. We bestellen een Vegan gerecht met groenten, sticky rijst, een pittige saus en rundvlees. Op het eerste gerecht met groenten zit koriander, wat we aangeven en meteen opnieuw gemaakt wordt. We eten hier erg lekker, alleen is de sticky rijst niet echt ons ding. Als we klaar zijn met eten, besluiten we om nog 1 biertje te doen in de Sportsbar die ernaast ligt. En daar is het erg gezellig. We komen aan de praat met wat andere mensen aan de bar. De barman laat ons ook allerlei dingen proeven, een lokaal gebrouwen biertje, Mexicaans bier met limoensap en tomatensap erin (niet ons ding), een shotje whiskey gevolgd door een slok augurkensap en een shotje Fireball (whiskey met kaneel). We krijgen niets mee van de tornado, maar deze zit ook een kilometer of 100 van ons verwijderd. Rond 0u30 houden we het echt voor gezien en lopen we terug naar ons appartement. We hebben weer een gezellige dag gehad en gaan morgen lekker uitslapen voor we Oklahoma City gaan ontdekken. En we gaan proberen om zelf voor een ontbijt te zorgen in ons huis.
We hebben tot nu toe ongeveer 2200 km gereden hier in Amerika en er zullen nog wel wat kilometers bij gaan komen de komende 1,5 week dat we nog mogen rijden.

@kritische lezer uit Winterswijk: die kaart mag je er zelf bijdenken, of zelf even maken op maps. We moeten jullie als lezer toch zelf ook nog iets laten doen ;)

@T&R: ja, we doen ons best om wat leuke foto's erbij te zetten, zodat jullie er ook een beter beeld van hebben.