dinsdag 19 september 2017

Dag 18: Manuel Antonio - Uvita

Vandaag vertrekken we naar ons laatste hotel in Costa Rica. We slapen iets uit en gaan rond 9:00 naar de ontbijtzaal. Hier eten we weer een lekkere yoghurt en dan gaan we terug naar de kamer om onze koffers te pakken. We hebben een mooie tijd gehad in Manuel Antonio met helaas in de middagen redelijk wat regen.

We hebben de grootste attractie van deze plaats niet bezocht, dit is namelijk het Manuel Antonio National Park en ook het strand hebben we niet bezocht. Wel hebben we erg tof kunnen jetskieën en ook de ziplining tour was wederom een groot succes. Voor de liefhebbers van de foto's van het ziplining, er staan wat extra foto's bij gisteren.....

Maar we laten dit nu allemaal achter ons en gaan verder naar Uvita, dit is een goed uur rijden. Als we weggaan is het nog bewolkt maar onderweg trekt het aardig open. We zien soms de oceaan aan de rechterzijde met mooie inhammen en privé stranden.

Het laatste stuk rijden we 2 kilometer over een zeer slechte weg, maar deze leidt ons de heuvel op naar het hotel. We hebben namelijk een hotel met uitzicht over de bossen en erachter de oceaan. Maar goed, om dit mooie uitzicht te kunnen hebben, moeten we een keienweg omhoog, die je alleen met een 4X4 auto hoort te bereiden. 2 weken geleden was er een andere stel met een gewone auto, en die hebben de klim niet voor elkaar gekregen. Gelukkig komen we met onze SUV zonder problemen boven. We zijn wat aan de vroeg kant, maar kunnen na even van het uitzicht, de zon en een welkomstcocktail te hebben genoten naar onze kamer.

Dit is wederom een privé villa met wederom uitzicht naar oceaan. Drie zijden van deze villa zijn volledig van glas zodat je overal dit mooie zicht hebt. Alleen de achterkant is niet van glas, aan de achterkant zit de badkamer. Het is een prachtige villa met een nog mooier uitzicht. Aan de voorkant een overkapping met een mooie grote bank waar ik deze blog op aan het typen ben.

Na het inchecken en de spullen op de kamer zetten is het 13:00 en gaan we weer terug naar het dorpje. We eten een hapje en kijken daarna nog wat rond. Het is een klein dorpje. Rond 15:00 gaan we weer terug naar het hotel en naarmate we hoger op de berg komen wordt het mistiger. Ook de regen komt ons tegemoet. In ons huisje gaan we lekker op de bank zitten en kijken wat we morgen gaan doen. Het is uiteindelijk een ATV-tour geworden. Hier morgen waarschijnlijk wel een filmpje van. Monique trekt de zwemkleren aan, en gaat ondanks de regen zwemmen. Jaap kiest ervoor lekker met een biertje op de bank te blijven zitten en als het dan rond 17:45 donker is geworden komt Monique terug van het zwemmen.

Na nog even bij de kamer te hebben gezeten besluiten we naar een Sushi "restaurant" te gaan. Het is ondertussen flink aan het regenen, maar we wagen toch de off-road weg naar het beneden. Onderweg blijft het gieten en als we aankomen moet we zelfs de 10 meter van auto naar overkapping met paraplu lopen, anders zouden we zeiknat worden.

We zitten in een soort keet waar ze heerlijke sushi maken. We bestellen 3 sushi rollen met een biertje en het smaakt voortreffelijk. Tripadvisor maakt dat we hier gegeten hebben, anders zou je hier zo aan voorbij rijden.

@ Ad & Hennie: Geniet nog van Berlijn! En de Reichstag is imposant he? Zijn jullie ook in de koepel geweest?
@ Theo & Ria: Dat ziplinen is inderdaad erg gaaf en sommige stukken gaan ook lekker hard! En het naar beneden gaan was minder eng dan de Tarzan swing.