donderdag 21 september 2017

Dag 20: Uvita

En dan is onze laatste volledige dag hier in Costa Rica aangebroken. We zijn wederom weer erg vroeg wakker, maar hebben voor vandaag eigenlijk niets in de planning. Dus blijven we lekker tot 9u15 in bed liggen. Dan staan we op, ziet Jaap dat we een nieuw huisdier hebben buiten, namelijk een wandelende tak. Na hier even naar gekeken te hebben, gaan we in het dorpje ontbijten. We hadden gisteren al een gezellig tentje gespot en willen daar gaan zitten.

Er is nog een tafel vrij en we bestellen beiden een omelet, die ons erg goed smaakt. Hierna gaan we naar Playa Uvita, waar je bij eb naar de WhaleJaap 's Tail kan lopen. We parkeren onze auto in de buurt, betalen de entree en lopen naar het strand. Het zonnetje schijnt en het is al lekker warm. We besluiten om met de voetjes in het water te gaan lopen, om zo wat te kunnen afkoelen. Helaas is het water erg warm (jacuzzi warm), dus afkoelen lukt niet erg. Ook begint het al vloed te worden en kunnen we niet naar de Whale's Tail lopen. We besluiten om terug te lopen, nadat we nog wat foto's hebben gemaakt.

We stappen weer in de auto en bedenken wat we willen doen. Eigenlijk hebben niet echt zin om nog heel actief te zijn. We besluiten terug te gaan naar het hotel, en kunnen hier eventueel nog naar een waterval lopen. Maar terug bij ons huisje gaan we toch eerst lekker een biertje drinken. En hierna hebben we niet meer echt zin om te gaan wandelen. Dus gaan we lekker bij het zwembad liggen, delen samen een pizzabroodje en gaat Monique natuurlijk nog even baantjes zwemmen.

We pakken aan het eind van de middag vast onze koffers in, springen nog lekker onder de douche en gaan voor de laatste keer in het dorpje een hapje eten. We gaan naar hetzelfde tentje als vanochtend, waar Jaap voor de tenderloin gaat en Monique voor een tonijnburger. Beiden smaken erg goed, we zijn blij met onze keuze. En als afsluiter moeten we nog een gebakje delen, want daar staan ze schijnbaar om bekend. Het wordt een Lemon Pie. Helaas hebben we geen foto, maar het was heerlijk. Jaap neemt nog een afsluitend biertje en Monique een koffie, want we moeten nog over de dirtroad naar het hotel toe.

Hier nemen we nog ter afsluiting een cocktail op het terras, die erg lekker maar ook goed sterk was. En dan is het alweer onze laatste nacht hier. Morgen willen we rond 7u00 vertrekken, we vliegen om 14u15 en het is zo'n 3,5 uur rijden. Dan mogen we de auto nog inleveren en iets speling is altijd wel fijn.

@ Theo & Ria: was weer een leuk filmpje he? Vonden wij ook, en het was nóg leuker om echt op die ATV te zitten :).