dinsdag 25 oktober 2016

Dag 13: St Lucia - Dolphins Coast

Gisteravond was er een flinke storm. We hebben een kamer in een soort hutje met rieten dak. Dit geeft een leuke sfeer aan het huisje. Rond 20:30 begint het te onweren. We kijken wat iPad en rond 21:30 horen we wat gedruppel. Buiten horen we harde regen, zien we continue flitsen en horen de wind flink tekeer gaan. Als het druppelen in de kamer begint, kijken we maar eens naar buiten. Daar zien we continue lichtflitsen, eigenlijk blijft de lucht gewoon bijna helder. Dit hebben we nog nooit meegemaakt. Is verder ook geen probleem als het niet binnen zou druppelen. Al snel zien we een tweede plek waar het begint te druppelen. Het riet houdt blijkbaar niet alles tegen. We houden dit een beetje in de gaten, kijken verder naar buiten en na 30 minuten stopt het met regenen en is het alleen nog maar aan het waaien en flitsen. Ondertussen was het druppelen ook opgehouden en niet verder gegaan naar andere plaatsen in het huisje.

Dus we gaan we rustig nog even wat op de iPad kijken en dan slapen. De volgende morgen zien we de schade als we naar de ontbijtzaal lopen. Veel grote takken liggen overal. Gelukkig zijn er weinig auto’s beschadigd. Wel staat er 1 auto op een plek waar wij ‘m ook neer wilden zetten, die een grote tak op z’n kofferbak heeft gekregen. Deze auto heeft aardig wat schade, maar gelukkig kunnen wij zonder schade op pad. We rijden vandaag naar Dolphins Coast. Het is 2 uur rijden, en we zitten rond 8:30 in de auto. Dus we zijn veel te vroeg als we nergens stoppen.

We nemen een omweg om wat mogelijkheden te vinden om wat te eten. Dit lukt in eerste instantie niet echt. We rijden vooral door achterbuurt dorpjes en daar slagen we niet. We rijden vervolgens verder en bij een volgend dorp (meer villa’s en minder golfplaatwonigen) vinden we een perfect eettentje om het ontbijt wat we hebben overgeslagen eens te nuttigen. We hebben een mooi uitzicht van de zee in de verte met een golfbaan ervoor. Hier eten we een lekkere omelet en dan gaan we verder naar onze bestemming.
We komen rond 13:30 aan en het is stralend weer. We hebben een mooi uitzicht op zee, zelfs vanuit de kamer.

Rond 14:30 gaan we op pad naar een cocktail bar/restaurant. Hier drinken we een lekkere mojito en eten we wat sashimi en sushi en daarna lopen we terug naar onze B&B. Bij de B&B drinken we nog een lekkere rode wijn genaamd "Buitenverwachting".

Hier even ontspannen om ’s avonds weer een hapje te gaan eten. Rustige dag in Dolphins Coast en morgenvroeg rijden we op tijd naar het vliegveld om naar George te vliegen.

@ Ria & Theo: leuk om jullie vandaag even gezien en gesproken te hebben. En die vogels waren inderdaad erg mooi en gelukkig goed op de foto te krijgen.
@ Ad & Hennie: ook leuk om vandaag met jullie te kunnen proosten en bij te kletsen!!
@ Annie & Chris: fijn dat het goed met jullie gaat en dat jullie genieten van de foto's en verhalen. Wij genieten ook volop van deze mooie reis en hebben vandaag al meerdere keren op Ria haar verjaardag geproost! ;)

1. Even een dag rustig aan is ook wel fijn, dan heb je ook de tijd om er een paar te drinken op de verjaardag van Ria. Wij hebben dat ook gedaan bij Truus was erg gezellig. En hoe was de wijn echt buitenverwachting? Voor morgen wensen we jullie een goede vlucht naar Georgië en een mooie dag. Veel liefs en knuffels c&a