dinsdag 12 november 2019

Dag 12: Chintsa - Kenton on Sea

Vanochtend is het gelukkig weer redelijk droog. We zijn wederom ruim voor de wekker wakker en checken, na het douchen, nog even de route. Nu geeft navigatie aan dat we er 3,5 uur over gaan doen, i.p.v. de 2,5 uur wat we dachten. We checken de route op nog 2 andere manieren en die geven beiden 2,5 uur aan. We eten snel een ontbijtje en zitten voor 8u00 in de auto. We moeten namelijk uiterlijk 11u30 bij Kenton on Sea te zijn om in te checken, aangezien ons bootje om 12u00 vertrekt naar de lodge. Mocht het onderweg wel uitlopen, dan hebben we nog wat speling. De weg naar Kenton is regenachtig en met momenten mistig. Toch zien we ook af en toe een waterig zonnetje, wat hoop geeft voor de rest van de dag. We arriveren rond 10u40, dus mooi op tijd, bij de receptie in Kenton. We willen 1 koffer, 1 trolley en 1 rugzak meenemen, de rest kan in de auto achterblijven. De koffer zal met een auto vervoerd worden, de trolley en rugzak kunnen we zelf in de boot meenemen. Er arriveren meer mensen (wat Nederlanders en Duitsers) en om stipt 12u00 vertrekt de boot.

Het is een klein bootje, waar maximaal 12 mensen en een stuurman in kunnen en de boot zit vol. Brandon (de stuurman en tevens onze gids de komende dagen) brengt ons in 45 minuten naar onze lodge. Hier stappen wij, met nog 2 Duitse gasten en Brandon uit. In de lodge worden we hartelijk ontvangen en staat er al een lunch voor ons klaar. We zitten met z’n allen (8 personen in totaal) aan een lange tafel. Brandon komt er ook bij zitten en vertelt dat we vanmiddag om 16u00 voor een gamedrive gaan en ongeveer 3 uur weg zullen blijven. Na de lunch, die overigens prima smaakt, worden we naar de tent gebracht waar we overnachten en deze ziet er super uit. We hebben een grote slaapkamer met bed en bank, een grote badkamer met losse douche, een toilet, een bad en 2 wastafels. Ook hebben we onze eigen veranda en een hangmat. Terwijl ik dit typ, komt er een beestje op mijn scherm zitten, wat er erg tof uitziet, zie de foto hieronder.

We relaxen nog een beetje tot 16u00 en zorgen dat we mooi op tijd in de gezamenlijke ruimte zijn. Om 16u00 stipt vertrekken we met een bootje naar de overkant van de rivier. Hier wacht een auto op ons en gaan we op pad. Als eerste komen een kuddes impala’s tegen. Het is fijn om te weten dat die hier ook overal te vinden zijn. Even later zien we een aantal dieren bij elkaar staan. Het blijken een aantal gnoe’s, een neushoorn en een giraf te zijn. Dit is al een goed begin van onze safari. Na ze een tijd bewonderd te hebben, rijden we verder. We komen een kudde buffels tegen, waarbij een jonkie zit. Ook dit blijven imposante dieren om te zien. De hoorn van een mannetjesbuffel ziet er erg indrukwekkend uit. Maar we gaan na een tijd weer door, kijken of we nog meer kunnen spotten. We zien in de verte regelmatig impala’s of impala achtigen, een giraf of een gnoe. Maar van dichtbij duurt het weer even voor we iets indrukwekkends zien. Maar ons geduld wordt beloond en we spotten zelfs 2 neushoorns. Deze blijven wel erg indrukwekkend. Ze zijn op hun gemak aan het grazen en lijken zich er niet bewust van te zijn dat wij naar ze kijken. We stoppen even later nog voor een drankje en hapje en rijden dan terug richting lodge. Onderweg komen we nog nyala’s en struisvogels tegen.

Als we in de lodge aankomen staat ons welkomstdrankje (een mintdrankje met amarula) al op ons te wachten en hebben ze buiten en binnen een haardvuur aan gemaakt. Dit zorgt altijd voor een lekkere sfeer. Na een tijdje kunnen we weer aan tafel, waar we beginnen met een lekkere soep en daarna een prima buffet. Na het eten gaan we nog even buiten bij het vuur zitten en komt Vera, de Nederlandse stagiaire, nog even met ons buurten. Maar tegen 22u00 houden we het voor gezien, morgen om 6u00 mogen we weer dieren gaan spotten en we zijn benieuwd hoe het in zo’n tent slaapt.

@ Wendy: en stralen heb ik gedaan :) Maar de zon trouwens ook :)

1. Wat een geweldige ervaring en hele mooie foto's!