zaterdag 23 november 2019

Dag 23: Kaapstad - Amsterdam

Mede door alle wijntjes van gisteravond hebben we vannacht aardig goed in ons kleine bedje geslapen. Maar helaas zit onze tijd in Zuid Afrika er weer bijna op. We pakken vast deels onze koffer in en gaan rond 9u30 naar de ontbijtzaal, waar Theo en Ria ons even later vergezellen voor het laatste ontbijtje in het hotel. Na het ontbijt pakken we onze laatste spullen in en regelt Theo iemand die ook onze koffers naar beneden zal tillen rond 10u50. Maar ongeduldig als we zijn, heeft Jaap alvast de kleinere koffers naar beneden gesjouwd. Monique wacht nog met de laatste koffer, maar als er om 11u00 nog niemand is, sjouwt ze deze zelf maar naar beneden. We checken uit en rijden achter elkaar aan naar de Kirstenbosch botanische tuin. Hier zijn we al een aantal keer langs gereden en we zijn benieuwd hoe het er uit ziet. Helaas is het bewolkt vandaag en begint het wat te miezeren als we in de auto stappen.

Na een minuut of 10 zijn we bij Kirstenbosch en aan de parkeerplaats te zien, is het al aardig druk. Gelukkig vinden we vrij snel een plek en gaan we de tuin in. Het ziet er allemaal erg mooi uit, het is alleen jammer dat er niet heel veel verschillende planten in bloei staan. En het is jammer dat het steeds harder begint te regenen. Na een uurtje zoeken we het restaurant op voor een drankje en maken we een plan voor de rest van de middag. Het idee is om naar het Two Oceans Aquarium in Waterfront te gaan, aangezien deze goed aan staat geschreven en het daar overdekt is, mocht de regen aanhouden. Ook zijn er bij het Waterfront meerdere kroegen en is het een gezellige wijk om in te zijn. Dus stappen we weer in de auto’s en rijden naar het Waterfront.

We parkeren onze auto in een parkeergarage en gaan eerst wat lunchen. We vinden een leuk tentje, waar we allemaal een klein gerecht nemen. En dan gaan we naar het Aquarium. We zien hier allerhande zeedieren. Het is ruim opgezet en er zijn voldoende vissen te zien. De ene is wat mooier dan de andere, maar leuk om hier rond te lopen. We mogen op een plek zelfs een zeester en wat zeewier aanraken, dit is leuk om te mogen doen. We lopen hier op ons gemak rond en als we alles hebben gezien, gaan we een kroeg opzoeken. Maar niet voordat we een spel kaarten hebben gekocht, zodat we kunnen toepen. We komen uit in een Belgisch cafe, waar we wat drankjes nuttigen en samen toepen. We delen nog wat bitterballen en friet (de garnaalkroketten waren helaas op) en blijven hier tot 21u00 zitten.

Het is tijd om naar het vliegveld te gaan. Voor de parkeergarage is het erg druk op de weg, maar gelukkig valt dat mee als we er rijden. Mensen moeten flink afremmen voor verkeersdrempels. We tanken de auto nog even vol en zetten deze dan af bij het vliegveld. We lopen naar de vertrekhal, kleden ons nog om en checken de koffers in. Onze handbagage gaat door de controle, maar die van Theo moet er wat vaker door. Hij heeft er schaartjes inzitten, die eigenlijk niet mee mogen. Maar hij wordt gematst en mag ze wel meenemen.

Het is al druk bij de gate en we mogen nog even wachten voor we mogen boarden. Maar gelukkig mogen we na een tijdje aan boord, we zitten vandaag op de een na laatste rij. De vlucht verloopt verder, op wat turbulentie na, voorspoedig en we kunnen deze keer beiden aardig wat dutten in het vliegtuig. En dan landen we, na een vlucht van ongeveer 11 uur, rond 11u00 op Schiphol. Het duurt een tijd voor we het vliegtuig uit zijn en dan moeten we ook nog een tijd wachten tot we naar beneden mogen voor de paspoortcontrole. Maar het voordeel is dat het bij Theo en Ria voorspoediger ging en zij onze koffers al hebben gedetecteerd. We hoeven bij de bagageband dus niet meer te wachten en te zoeken. Als we de aankomsthal in lopen, zien we Wendy en Teun al staan. Zij gaan een dagje anar het Rijksmuseum en hadden bedacht dat ze wel even een kopje koffie met ons konden drinken. Dit is een leuke en aangename verrassing. We kletsen even bij en gaan na de koffie met de shuttlebus naar het hotel. We zijn toch wel gaar en willen naar huis na een fantastische vakantie.

@ Bianca & Liang: Dat is zeker gelukt :).
@ C&A: Het was inderdaad gezellig de laatste dagen samen. En de vlucht hebben we ook goed overleefd ;)
@ Trix: Leuk dat je mee gelezen en genoten hebt :)

@ Ine: Leuk dat je mee las en van onze verhalen, foto’s en filmpjes hebt genoten :)