woensdag 10 oktober 2018

Avant-garde

Donderdag 10 oktober zijn we gaan eten bij Avant-garde in Eindhoven in het PSV stadion. We komen hier rond 19:00 en krijgen een tafeltje bij het raam met uitzicht over het voetbalveld.

We kiezen allemaal een aperitief en daarbij krijgen we ook de eerste 2 amuses. Ik val na meer dan 50 reviews aardig in herhaling, maar dit is een goed en lekker begin van de avond. Ook de volgende 2 amuses smaken voortreffelijk en we staan meteen op scherp en de verwachting is hoog voor deze avond.

We kiezen voor het viergangenmenu (dit is de restaurantweek). Helaas is een extra uitbreiding naar 5 gangen niet mogelijk, althans, de 5e gang is een kaasplankje en dit kan niet aangepast worden naar iets anders.

De eerste gang is kabeljouwrug en mosselen met saffraaninfusie, pommodori, melouse en verschillen kruiden. Hier smullen we goed van. De erbij geschonken wijn is buiten het gerecht niet erg lekker, maar in combinatie is ie lekkerder. Ik vind 't helaas de minste wijn van de avond. Helaas is het alweer ruim een week geleden en weet ik niet meer welke wijn het is.

De tweede gang is zeeduivel en gerookte paling met een "La Ratte" aardappel een 63 graden eidooier en eendenlever-jus. Ook deze gang smaak heerlijk. Ik kan me herinneren dat de wijn veel lekkerder was dan die van de eerste gang, ik bestel er zelfs een bob-hoeveelheid van.

De derde gang, het hoofdgerecht is een Eend BBQ en zomerbiet met een tarte tatin van witlof, sjalot, eekhoorntjesbrood en kumquat. De tarte-tarin vond ik het minst, maar de eend was heerlijk van smaak. Ook de toefjes op het bord pasten goed bij het vlees. De rode wijn hierbij was lekker, wederom goed om er een bon-glas van te bestellen.

Tenslotte de vierde en laatste gang, het dessert. Dit was gebaseerd op perzik en amandel met granaatappel, bitterkoekjes en melkchocolade met kaneel. Dit was aardig, maar goed, ik ben geen fan van perzik dus niet zo gek dat ik er niet lyrisch over ben. Voor Ria hadden ze dit dessert vervangen voor een kaasplankje en dat bevoel haar er goed.

Tenslotte een kopje thee en cappuccino. De cappuccino scheen niet erg goed te zijn. De hapjes die er vervolgens bij zaten, vond ik erg lekker.

En toen zat de avond er alweer op. We hebben lekker gegeten, niet mega-verrassend maar zeker erg goed. Hier willen we zeker nog wel een keer terugkomen buiten de restaurantweek.

De bediening deed z'n werk goed, attent met schenken van water en wijnen, vriendelijk en mooi in sync als ze met z'n tweeën kwamen afruimen of brengen. Vaak netjes van rechts bedient kortom, niks mis mee.

De wijnen vond ik wel lekker op de eerste wijn na.

De inrichting is natuurlijk wel speciaal aangezien je in het PSV stadion zit. Ook de inrichting van de eetzaal en het zicht op de keuken was goed.

Eten: 7,5
Wijn: 8
Bediening: 8
Inrichting: 9











Geen opmerkingen:

Een reactie posten