woensdag 13 september 2017

Dag 12: Arenal

Vandaag hebben we een redelijke rustdag voor de boeg. Voor Monique noodgedwongen, aangezien het nog niet helemaal goed gaat met haar voet. Wel een stuk beter dan gisteren, maar een dagje niet teveel lopen lijkt beter te zijn. Dus wordt er een massage en gezichtsmasker (deze kregen we 1 gratis) geboekt om 10u15. En Jaap besluit om naar de waterval van La Fortuna te gaan wandelen, dit hadden we eigenlijk voor vandaag samen gepland.



Rond 10u00 gaat Jaap op pad en loopt Monique naar de Spa. Hier wordt ze ontvangen door Jacquelin, de masseuse vandaag. Er wordt een mooi muziekje gedraaid en een uur lekker gemasseerd. Daarna is het tijd voor het zwembad, er moeten natuurlijk wel nog wat baantjes gezwommen worden. Dit doet ze ruim een uur, en dan is Jaap weer terug. 

Ik (Jaap) ben naar de waterval van La Fortuna gegaan. 


Dit is een waterval van ongeveer 75 meter. Om bij deze waterval te komen is een afdaling nodig van ongeveer 100 meter over deels een goede trap en deels over een paadje. Onderweg is er af en toe mooi zicht op de waterval.





Na een kwartiertje ben ik beneden aangekomen en staat daar een prachtige en krachtige waterval te wachten. Er zijn al een paar mensen die liggen te zonnen op de rotsen en er is op dat moment 1 persoon in het water. Ik verruil mijn wandelschoen voor de waterschoenen en loop richting het water.




Na even te hebben gekeken naar het geweld van de waterval, waag ik het toch om het water in te gaan. Dit is uiteraard koud water, maar dat weerhoud me niet. Met de GoPro in de handen loop ik het water in, en ik merk al snel hoe sterk de stroming is van de waterval. Ik probeer dichterbij te komen, maar door de flinke stroming kom ik niet dichterbij dan ongeveer 10 meter. Ik film hier wat en dan is het tijd om weer naar de kant te gaan.





Daar kan ik in het zonnetje drogen en genieten van dit natuurgeweld. 









Het begint ondertussen ook al aardig druk te worden.

Na een uurtje in de zon te hebben gezeten wordt het weer tijd om terug te keren. De wandeling terug naar boven kost beduidend meer energie. De 500 treden (althans dat lees is overal) terug naar boven in deze warmte doen de hartslag flink omhoog schieten. Boven aangekomen stap ik weer in de auto en rij ik terug naar het hotel waar Monique nog baantjes aan het zwemmen is.

We besluiten om bij het zwembad wat te gaan eten en bestellen allebei een biertje en delen wat tortilla's. Daarna gaat Jaap nog even hardlopen en Monique gaat voor de 2e keer baantjes zwemmen, nu een ruim half uur. 

Jaap besluit in het dorp een massage te nemen en als hij terug komt, wil hij graag de Apple Keynote nog even kijken. Monique duikt nog even de jacuzzi in met een biertje. En dan is het tijd om een hapje te gaan eten. We kijken eerst bij een ander hotel in de buurt, maar daar hebben ze alleen een Italiaan zitten. Dus rijden we door naar La Fortuna. We willen graag bij een ander tentje zitten dan de afgelopen dagen, dus rijden we wat rond. Monique ziet een tentje waar veel mensen zitten, maar Jaap gaat te snel om te stoppen. Dus rijden we verder op zoek naar iets anders, maar we vinden niets leuks. Dus dan toch maar terug naar dat ene tentje en ze hebben nog een plek voor ons. Jaap besteld de tenderloin, Monique een salade met kip. Beide gerechten smaken prima en als we het op hebben gaan we weer terug naar het hotel. Er mogen nog een filmpje en blog gemaakt worden.




@ Ad & Hennie: Fijn dat jullie van onze avonturen mee genoten hebben. En soms spreken gezichten boekdelen hè? Hopelijk bevalt het andere filmpje jullie ook. En de beterschapswensen hebben geholpen. 
@ Elske & Jeroen: Niet te hard werken hè? En het gaat steeds beter met de voet, kan weer bijna alles ;).
@ Theo & Ria: We hebben ons inderdaad goed vermaakt! En de kikker is inderdaad echt, die zat ons gisteren vlakbij onze kamerdeur op te wachten. Geen idee of het een giftige was, we hebben hem maar niet aangeraakt ;).
@ Annie & Chris: Wat leuk dat jullie ons volgen! Het is inderdaad heel anders dan Vegas, maar we genieten hier volop! Dikke knuffel terug :).

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap Monique! Hopelijk ben je morgen weer 'Up and running'!
    X Karen
    PS weer een mooie handdoekcreatie!

    BeantwoordenVerwijderen