zaterdag 5 september 2015

Dag 1: Brussel - New York

Donderdag zijn we na het werk naar Brussel gereden om naar ons hotel te gaan. Zoals we al tijden doen overnachten we vlakbij het vliegveld zodat we 's ochtends voor vertrek rustig aan kunnen doen.

Vanmorgen dus ook rustig aan kunnen doen met een lekker ontbijt in het hotel. Daarna om 7:30 de shuttle-bus naar het vliegveld genomen. Het vliegveld ziet er echt Waals-Belgisch uit. Aan iedereen om daar zelf een beeld bij te krijgen.

Koffers afgeven ging vlotjes, de douane zonder problemen en ook de securitycheck verliep voorspoedig.
Dus 30 minuten na aankomst zaten we bij de gate waar we nog ruim 'n uur moesten wachten. Monique natuurlijk met een koffie van de Starbucks (die onzin gaat ook weer beginnen), en Jaap luisterend naar een muziekje.

Het vliegtuig vertrok 45 minuten later maar we zouden ruim een uur eerder gaan landen, dus geen probleem.

In het vliegtuig is het zoals altijd: muziek luisteren, spelletje spelen, beetje eten en drinken om de 7uur voorbij te laten vliegen.

Na een goeie vlucht zijn we ruim op tijd op het vliegveld. Hier staan we uiteraard weer een tijdje in de rij om door de douane te gaan. On daarna de koffers op te halen. Vervolgens de Airtrain van het vliegveld naar het treinstation genomen. Hier hebben helaas net de trein gemist, dus mochten we 20 minuten wachten. De trein naar Manhattan New York was mooi op tijd en 20 minuten later stapten we uit in hartje New York op Penn Station. Vanuit het station zijn we naar het hotel gelopen en om 14:45 zaten we op onze kamer. We hebben iedereen op de hoogte gebracht dat we veilig zijn aangekomen en daarna wilden we natuurlijk de stad in om onder andere de New York Pass op te halen.

Onderweg zijn we langs de bibliotheek gelopen, misschien kunnen we daar een van de komende dagen een keer naar binnen gaan.

Daarna was het tijd om wat te eten en zijn we begonnen met Chicken Wings, zelfs 2 porties. Na deze culinaire ontvangst in New York, was het nu tijd voor een kunstzinnig ontvangst. Daarvoor zijn we naar Moma gegaan. Museum of Modern Art. Hier is het vrijdag tussen 16:00 en 20:00 gratis entree. Dus meer mensen hadden het idee om dit museum te bezoeken. Een lange rij ten gevolg en binnen in het museum was het extra druk. We begonnen met een Yoko Ono verdieping, wat ons niet aansprak, wel een foto van een appel en halve spullen....

Daarna maar snel door naar de schilderijen.

Ook nog wat andere zaken.

Naast schilderijen waren er ook andere iconische zaken vanuit de computerwereld afgebeeld. Zoals de google speld, het apenstaartje en het universele Aan/Uit teken.

En ook voor Ad speciaal nog wat foto's gemaakt van tekeningen van schoenen.

Tenslotte was er nog een verdieping met kunst van Andy Warhol.

En hebben we ook nog even in de tuin gezeten.

Ondertussen begonnen we toch wel moe te worden van een lange dag, en merkten we dat we te weinig geduld hadden om bij de schilderijen stil te staan, dus hebben we Moma voor vandaag achter ons gelaten (we willen eigenlijk wel nog een keer terug om alles wat beter te bekijken) en zijn we via Times Square terug richting hotel gelopen. Op Times Square hebben we op de trap gezeten om een rustig alles op ons in te laten werken. Ook hebben we gezocht naar het beeld van de Marinier die de zuster kust, maar helaas hebben we deze nog niet gevonden. Nu moeten we ook erbij vermelden dat door wat vermoeidheid sowieso wat meer langs ons (lees vooral Monique) afging en niet alles meer opgenomen werd.

Via Bryant Park en een heerlijk koud biertje zijn we weer terug in het hotel, waar een kort verslag van de dag het uiterst mogelijke was. Geen lang verhaal, maar kort en hopelijk krachtig.

Morgen hopelijk fit en uitgerust op pad om de stad verder te bekijken.

1. Wauw! Ben stiekum een beetje (veel) jaloers. Hier komt kunstgeschiedenis tot leven. De pumps van warhol(?) ik kende ze niet, maar erg mooi. En Monet natuurlijk! En van wie is de naakte dame met de drie rode vissen?
    Veel plezier samen! Leuk om weer mee te lezen vanuit een druilerig nederland.

Liefs Wen

Ps. Pap en mam is het niet gelukt om te reageren. Vanuit het zwolse lukt het wel (zoals je in mn vorige reactie al zag)