donderdag 23 mei 2013

Dag 11: Miami

Vanmorgen na wederom een veel te slechte nachtrust besloten om uit te checken. Jaap was vannacht om 4:00 op gestaan en naar de receptie gegaan om wederom te klagen. De receptionist zou er melding van maken.

Dus voor het ontbijt naar de receptie om uit te checken. Dit bleek moeilijker dan gedacht. We hadden immers voor 3 nachten geboekt en de laatste nacht zouden we gewoon moeten betalen. Waren we het niet mee eens, "management" zou erop terug komen!

Na het ontbijt werd duidelijk dat we de laatste niet hoefden te betalen maar de eerste 2 nachten wel. Waren wij het natuurlijk nog niet mee eens! Dus verder klagen. Ze konden er niks aan doen, normaal zouden ze niet eens de laatste dag niet in rekening brengen. Maar normaal zouden wij gewoon kunnen slapen was ons tegenargument.
Uiteindelijk na zeuren iets van de prijs afgekregen.

Ondertussen waren we al op zoek geweest naar een ander hotel. En dat na het uitchecken meteen geboekt. Gelukkig waren we meteen welkom in ons nieuwe hotel en om 11:00 zaten we ingecheckt en wel in ons nieuwe hotel. Dit beviel meteen erg goed, vriendelijke ontvangst, valet parking, ruime kamer, mooie badkamer en op 5 minuten lopen van Ocean's Drive.

Dus meteen op pad gegaan, de zon scheen dus een strandwandeling leek ons een goed idee.

Op het strand was het al gezellig druk en we liepen met de voetjes in het water.

Aan het "einde" terug naar de boulevard en op weg naar Espanola Way (Spaans straatje) om daar wat te gaan eten. Na het eten was het tijd om een laatste poging te wagen om voor Monique een jurk te vinden.

Lincoln Mall zou hiervoor de aangewezen straat zijn. Deze straat bestaat uit veel winkels en restaurantjes/cafés. Na 2/3 te hebben gehad kwamen we bij een winkel die we in Las Vegas ook al bezocht hadden maar waar we niet geslaagd waren. Hier EINDELIJK wel, ze hadden een iets ander collectie, en daar zat is dan tussen. We waren geslaagd! Monique heeft een jurk voor "Het Feest".

Dus het was tijd voor een welverdiend pilsje. Dit genuttigd en vervolgens over Ocean's Drive terug naar het hotel. Hier zijn we onderweg ook nog even gaan zitten voor een 2e biertje. Het was happy hour, dus we zouden er twee krijgen. De eerste was ZO groot dat we er vanuit gingen dat ze gewoon een extra groot glas hadden gegeven als happy hour biertje. Toen we deze bijna ophadden kwamen ze vragen wat we als 2e drankje (gratis) wilde hebben. Damn, het eerste glas was al aardig groot, en nog een hadden we verwacht. Maar ze hadden Corona, dus een klein flesje zou er nog wel makkelijk bij kunnen. Maar het bleek dat ze Corona op de tap hadden, dus wederom een GROOT glas. Uiteraard hebben ons deze toch goed laten smaken. We vroegen ons wel af wat een groot biertje zou gaan kosten, kwamen we snel genoeg achter, 14$ per glas (gelukkig 2e gratis).
Enorm grote cocktails zijn hier ook erg populair. Waar ze in het glas 2 flesjes Corona schuin inzetten waardoor er helemaal geen eind aan lijkt te komen. Want elke slok wordt meteen door het leeglopende Corona flesje opgevangen! ( deze meiden hadden n gewoon grote cocktail)

Ondertussen wat het tijd om wat te gaan eten. Eerst even terug naar het hotel opfrissen. Op internet een goed seafood restaurant opgezocht en bij de receptie ook nog even om een aanrader gaan vragen. Bleken overeen te komen, dus op pad naar "A Fish Called Avalon" #9 in Miami volgens Tripadvisor. Dit restaurant lig op Ocean's Drive, maar is een van de weinige waar ze je NIET naar binnen proberen te praten. Hadden ze ook niet nodig.

Hier een fles wijn besteld en voor Monique de "zalm" en voor Jaap de "zeevruchten risotto". Beide bijzonder goed, en we hebben er heerlijk van genoten tijdens onze laatste avond in Miami.

De avond moesten we natuurlijk afsluiten met een drankje in een ander tentje op Ocean's Drive, hier zouden we teven alvast inchecken voor de vlucht morgenavond.

We kwamen erachter dat we met American Airlines zouden vliegen in plaats van British Airways. Inchecken wilde helaas niet lukken. We zouden het bij het hotel nog wel eens proberen. Dus toen de drankjes op waren, terug naar het hotel. Daar kwam de receptioniste meteen naar buiten om te vragen welk restaurant we gekozen hadden en of het bevallen was. Ook meteen proberen in te checken op een pc. Ook dit lukte niet.
Dan maar naar bed en hopen dat het nu stil in de kamer zou zijn.