woensdag 2 november 2016

Dag 21: Kaapstad

Vanochtend zitten we met z'n vieren aan een lekker ontbijtje in Kaapstad. Wat we vergeten waren om te vermelden, is dat we vanuit onze kamer uitzicht hebben op de tafelberg. Er staan natuurlijk nog wel wat andere gebouwen voor, maar het is een imposante berg om te zien. We besluiten dan ook om er vandaag op te gaan. We hebben eerst nog het idee om met de kabelbaan omhoog te gaan en naar beneden te lopen, maar er wordt ons gezegd dat het ruig lopen is en we dan ook 2,5 uur onderweg zullen zijn. We besluiten om dit dan maar niet te doen en met de kabelbaan zowel omhoog als naar beneden te gaan. Theo en Ria gaan gezellig mee.

Rond 10u00 vertrekken we samen in 1 auto, Theo rijdt. We zijn vrij snel bij de tafelberg en hebben geluk met een plekje op een paar minuten lopen van de ingang. We smeren ons nog even in met zonnebrandcrème, want het zonnetje schijnt goed. Met een klein uurtje zijn we boven, we hebben al langer in rijen bij de Efteling gestaan. Bovenop het platform is het erg druk, iedereen wil natuurlijk van het uitzicht genieten net als wij. We besluiten om een rondje te gaan lopen, de klipspringer wandeling zou 45 minuten moeten duren en het is een makkelijke wandeling. Ria en Theo besluiten mee te wandelen. Het gaat toch op 1 punt aardig stijl naar beneden en dan weer naar boven. Na een half uurtje gaan Theo en Ris terug en lopen wij verder. Volgens Jaap zitten we nog helemaal goed, hij kan zelfs op het kaartje laten zien waar we zitten. Monique heeft haar twijfels, maar loopt wel gewoon mee. Na nog een kwartier lopen komen we bij een punt waar 2 mensen aan het praten zijn dat na een minuut of 10 lopen de weg niet verder gaat. Monique wil eigenlijk terug lopen, maar laat zich toch overhalen om die laatste meters ook te lopen. En het mag gezegd worden: het uitzicht is geweldig! We gaan even zitten op 1 van de rotsen om een beetje uit te rusten en beginnen na een minuut of 10 aan de terugweg. We hebben in totaal ongeveer 1,5 uur gelopen en het was een hele mooie wandeling. We komen onderweg regelmatig salamanders tegen, maar ze blijven alleen niet altijd even lang zitten voor een foto. En verder hopen we jullie te verblijden met aardig wat foto's van onszelf en natuurlijk de mooie natuur.
Terug op het platform drinken we wat en gaan we weer met de kabelbaan naar beneden. Ook hier mogen we even wachten tot we in de kabelbaan mogen, maar het lijkt sneller te gaan dan naar boven. Het leuke is dat de vloer in de kabelbaan langzaam rond draait, zodat iedereen een keer het mooie uitzicht over de stad heeft. We denken dat het ritje ongeveer 1,5 minuut duurt. We stappen weer in de auto en gaan op zoek naar een lichte lunch. Het is al 13u30 en voor vanavond hebben we weer een mooi restaurant gevonden om te gaan eten. Dus we moeten natuurlijk wel trek hebben. We komen vlakbij de Oceaan uit bij een tentje dat Ocean's Basket heet, een visketen hier in Zuid Afrika, waar ze veel verschillende gerechten hebben. Theo gaat voor een vissoep, Ria voor een licht gebakken zalm, die eigenlijk alleen aan de buitenkant wat geschroeid is, Jaap neemt wat oesters en sashimi van zalm en tonijn en Monique gaat voor een paar gebakken gamba's. Iedereen is gelukkig blij met z'n keuze.
Daarna rijden we nog een stuk via de kustweg richting ons hotel, waar we rond 16u45 aankomen. Nu hebben we nog tijd om rustig aan te doen, tot de taxi ons om 19u00 komt halen.

Het wederom voortreffelijke eten staat beschreven bij de Michelin sterren restaurants.

1. Dag 20 en 21 bekeken fantastisch mooie foto's van de natuur,en jullie staan er ook erg mooi op. Grappig die salamander en watmooi op de stenen komt de kleuren goed uit. En ook het eten ziet er geweldig lekker uit geniet nog samen dat doen wij ook van jullie. LIEFS en knuffels c&a